Sari la conținut

Cele patru lăzi cu focoase au fost găsite luni seară abandonate pe un câmp din localitatea Chitila.

Rămâne încă o enigmă modul în care hoţii au reuşit să sustragă cele patru lăzi cu 64 de focoase, furate din trenul care le transporta de la uzina din Tohan în Bulgaria. Pe traseul de la Zărneşti până la Giurgiu au fost cel puţin 10 staţionări şi multe alte încetiniri. Dintre acestea, trei au fost pe teritoriul judeţului Braşov, dar trenul a fost verificat după părăsirea Gării Predeal, toate sigiliile fiind intacte.
Cine era destinatarul. De pe poarta uzinei au ieşit câte patru vagoane încărcate cu muniţie, în două tranşe. Cele opt vagoane au fost cuplate la o garnitură formată cu încă 19 vagoane, patru dintre ele la începutul garniturii, respectiv celelalte patru la mijlocul garniturii. Trenul urma să ajungă la Sofia, Bulgaria, la societatea SAGE Consultants Co. Tohan SA Zărneşti are încheiat cu această firmă, reprezentată de cetăţeanul bulgar Ghencio Hristev, un contract privat. Societatea pe acţiuni înregistrată în ţara vecină are licenţă pentru activităţi militare obţinută la 30 martie 2009 şi valabilă până la 30 martie 2012.
Unde a staţionat în judeţul Braşov. Din momentul plecării, la ora 16.21, trenul a oprit în trei locuri pe teritoriul judeţului Braşov: 50 de minute a stat în Bartolomeu, 5 ore în Triaj (unde locomotiva pe motorină a fost înlocuită cu una electrică) şi o oră în Predeal. Din Predeal a plecat la la 03.48. Conform comisarului Nelu Ilie, şeful Poliţiei TF din Braşov, trenul a fost verificat şi sigiliile erau intacte atunci cand trenul a părăsit judeţul.
Jaf din mers. Surse din cadrul Parchetului Militar, care anchetează incidentul, spun că se ia în calcul varianta potrivit căreia jaful a fost realizat din mers. Varianta în care au reuşit să care toate cele 4 lăzi într-una dintre opriri pare puţin plauzibilă. Astfel, o singura lada cântăreşte peste 100 de kilograme. Focoasele au o lungime de 1,80 metri şi circa 60 de centimetri lăţime, şi circa 6 kilograme fiecare, iar într-o ladă erau 16 focoase. În total, pentru hoţi, a fost vorba despre o pradă de aproximativ 400 de kilograme.
Au acţionat la pont? Se pare că hoţii au acţionat la pont, pe baza unor grave scurgeri de informaţii. Bandiţii cunoşteau faptul că trenul nu putea fi supravegheat permanent, din cauza faptului că jandarmii, în timpul deplasării garniturilor, se aflau în interiorul unui aşa-zis „vagon de gardă”, poziţionat la mijloc. Practic, hoţii au reuşit să urce în tren la una dintre opriri sau într-o zonă în care garnitura a încetinit. Ulterior, au aruncat pe rând afară din tren focoasele, fiecare cântărind aproximativ 6 kilograme.

Mecanicul a oprit ilegal. Procurorii Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti au dispus începerea urmăririi penale sub aspectul săvârşirii in­fracţiunii de furt calificat în da­una avutului privat şi ru­pe­re de sigilii, în cadrul do­sa­rului privind dispariţia a 64 focoase de rachetă. Până în prezent, au fost audiate peste 50 de persoane. Potrivit unor surse judiciare, mecanicul trenului ar fi oprit, sâmbătă, în localitatea Stăneşti de lângă oraşul Giurgiu, pentru a vinde ilegal 70 de litri de motorină, fără ca jandarmii care păzeau garnitura să intervină.

Luni seară, toate cele patru lăzi au fost găsite pe un teren viran în Chitila.

Comentarii

Ultimă oră