Sari la conținut

Cea mai bună performanţă a motorsportului din România

Pilotul braşovean Mihai Marinescu a câştigat cursa de la Monza, prima manşă,  după ce a reuşit să plece de pe prima poziţie a grilei de start a etapei a XIII-a Campionatului Formula 2, acesta fiind primul pole-position obţinut de român în acest sezon. Victoria din Italia reprezintă şi primul succes de pe primul loc al românului. Pe locul 2 s-a clasat Alex Brundle.
Zi istorică pentru România! Ziua de sâmbătă, 1 octombrie, nu va fi uitată niciodată de pilotul braşovean, care a intrat în istoria motorsportului din țara noastră: victorie într-o etapă de Formula 2, anticamera Formulei 1! După ce a avut al doilea timp în ambele antrenamente libere desfăşurate vineri, Mihai Marinescu a reuşit un timp excelent în prima sesiune de calificări, parcurgând cei 5,793 km într-un minut, 40 de secunde şi 71 de miimi. În cursa de sâmbătă, Marinescu a fost urmat pe podium de italianul Mirko Bortolotti şi de englezul Alex Brundle.
„Chiflă” made in Italia! Mihai Marinescu a câştigat cursa de la Monza din Formula 2, cea mai bună performanţă din istoria motorsportului românesc. Nu s-a putut bucura să asculte imnul ţării sale, italienii încurcînd borcanele. Locul 1, steagul României pe cel mai înalt catarg, a lipsit însă imnul ţării noastre, din cauza unei mari gafe a italienilor, care au încurcat probabil CD-ul! "Din păcate, nu m-am putut bucura pe deplin de victorie, pentru că pe podium am simţit că sunt primul român care câştigă în Formula 2. Nu am putut auzi imnul României, deşi acesta este cel mai important moment de pe podium. Le mulţumesc tuturor celor care mi-au trimis mesaje după obţinerea pole-positionului şi după această mult dorită victorie” a spus Marinescu, după victoria de la Monza.
Duminică, probleme la maşină! După victoria spectaculoasă obţinută sâmbătă, Mihai Marinescu a avut o zi dificilă ieri, în a doua manşă a etapei de Formula 2 de la Monza. Problemele au început încă din calificări, braşoveanul în vârstă de 22 de ani parcurgând doar câteva tururi la startul sesiunii înainte ca o defecţiune la valva de admisie să-l oblige să privească restul calificărilor de la boxe. Din acest motiv, timpul stabilit iniţial pe circuit i-a permis să se poziţioneze doar pe locul 18 al grilei de start, însă Marinescu nu avea să plece efectiv în cursă, întrucât în warm-up a cedat şi planetara dreaptă a monopostului de Formula 2. Mecanicii au avut nevoie de şase tururi pentru a remedia problema, iar pilotul român a ieşit pe traseu, a făcut cel mai bun timp al cursei după ce a fost cronometrat cu 1:39.997, însă a revenit la standuri după cinci tururi. Victoria în cursă i-a revenit italianului Mirko Bortolotti, care cu această ocazie şi-a asigurat matematic titlul mondial şi a obţinut astfel un test cu un monopost Williams de Formula 1. Marinescu va avea ocazia să-şi ia revanşa în ultima etapă de Formula 2 a sezonului, programată pe circuitul de la Barcelona la sfârşitul lunii octombrie.

CJ îl sprijină pe Marinescu

Pilotul braşovean Mihai Marinescu a primit,  săptămâna trecută, din partea Consiliului Judeţean Braşov, suma de 25.000 de lei. Consilierii au acceptat propunerea preşedintelui CJ Braşov, Aristotel Căncescu, care a propus alocarea sumei de 25.000 de lei pentru sprijinirea pilotului braşovean Mihai Marinescu, singurul pilot din România care participă în Formula 2. În multe cazuri, din cauza fondurilor insuficiente, prezenţa lui Marinescu în Formula 2 a stat sub semnul întrebării.

Comentarii

Ultimă oră