Sari la conținut

„Bijuteriile“ pe patru roţi au făcut spectacol la Kronstadt Classic Rally

Nu contează anul naşterii când vine vorba de frumuseţe! Sau mai bine spus data fabricaţiei. Au demonstrat-o din nou maşinile de epocă admirate la Braşov, în cadrul Kronstadt Classic Rally.
Frumuseţea a fost completată şi de faptul că la competiţie s-au înscris şi echipe de fete, care au renunţat la coafor şi la cumpărături pentru a-şi întreţine „bijuteriile“ pe patru roţi, aşa cum sunt numite de proprietarii lor.
Cea de-a treia ediţie a competiţiei Kronstadt Classic Rally a fost destinată vehiculelor fabricate înainte de 31 decembrie 1978, înscrise in circulaţie pe drumurile publice, care au menţionat în cartea de identi-tate „vehicul istoric”.
Printre concurenţii de la circuitul din Prejmer s-au aflat şi piloţi din Grecia şi Turcia, dar şi piloţi români, cei mai mulţi fiind din capitală. „Contează precizia cu care merg pe circuit, de exemplu facem trei ture şi nu contează viteza, ci să vină exact la multipli de 10 secunde”, ne-a explicat Gabriel Gordea, organizator.
Mândri de bijuteriile lor. Proprietarii şi-au prezentat maşinile de colecţie. „Aici vedeţi un Ford Mustang, an fabricaţie 1968, e ultimul din generaţia de Mustang, motor de 4700, V8, 198 de cai putere. Eu, de exemplu, merg foarte des cu această maşină şi cheltuiesc destui bani cu ea, dar piesele trebuie comandate în America”, ne-a spus Abagiu Mihnea.
„Acesta este un Citroen 2 CV an de fabricaţie 1989, modelul e din 1940 şi a fost fabricată până în 89. Particip pentru prima oară la concurs şi este o plăcere să am aşa o maşină de epocă, toată lumea zâmbeşte când trece pe lângă ea. Este un sport destul de dificil de practicat pentru că uneori trebuie să renunţi la timp ca să te poţi ocupa de maşină şi, de ce să nu recunoaştem, şi la anumite sume de bani. Depinde de starea în care achiziţionezi maşina şi nu în ultimul rând un plin la o astfel de maşină înseamnă 75 de litri”, a declarat Gabriela Băiaş. 33 de maşini s-au întrecut în competiţie.
Locul întâi la Kronstadt Classic Rally l-a ocupat un bucureştean, cu o maşină marca Volvo 123 GT, iar premiul pentru cea mai frumoasă maşină din concurs a fost acordat unui braşovean, cu un autoturism Renault 4 CV.

Comentarii

Ultimă oră