Cercetătorii italieni au remarcat o sensibilitate deosebită şi o empatie crescută în cazul copiilor care îndrăgesc poveştile cu Harry Potter.
    Fenomenul „Harry Potter“ suscită în continuare interesul copiilor, dar şi al cercetătorilor, care studiază efectele acestui gen de literatură asupra fanilor. Potrivit unui studiu publicat în revista Journal of Applied Social Psychology, celebrele romane ale scriitoarei britanice J.K. Rowling stimulează empatia şi receptivitatea în rândul tinerilor cititori. Cercetătorii au întrebat elevi de şcoală primară, liceeni şi studenţi din Italia şi Marea Britanie câte cărţi cu Harry Potter au citit sau câte filme au vizionat. Apoi, autorii au analizat modul în care tinerii se identificau cu protagonistul seriei – Harry Potter sau cu personajul cel rău – Lord Voldemort.>
    Participanţii la studiu şi-au exprimat opiniile cu privire la fenomenele sociale actuale precum criza refugiaţilor. Rezultatele studiului indică faptul că elevii care sunt admiratori ai lui Harry Potter manifestă mai multă empatie faţă de persoanele defavorizate comparativ cu ceilalţi.
Cercetătorii au explicat acest efect prin faptul că a intra în contact cu o persoană marginalizată, chiar dacă este vorba doar despre un personaj fictiv, conduce la formarea unei atitudini pozitive faţă de populaţiile minoritare. Aventurile prin care trece Harry Potter îi ajută pe tinerii cititori să îşi exercite sentimentul de empatie, susţin autorii studiului. Fenomenul „Harry Potter“ i-a cuprins şi pe adulţi din dorinţa de a evada din războiul grijilor de zi cu zi.

SURSA: Adevărul