Sari la conținut

Cumpărături în siguranță - campanie de prevenire a înșelăciunilor în mediul on-line

cumparaturi-in-siguranta-campanie-de-prevenire-a-inselaciunilor-in-mediul-online

Perioada sărbătorilor de iarnă reprezintă prilejul perfect pentru achiziționarea cadourilor! Pandemia a redus mult cumpărăturile direct din magazine, însă a condus la creșterea exponențială a cumpărăturilor online!


Astfel, pentru prevenirea înșelăciunilor în mediul online, Inspectoratul de Poliție Județean Brașov, prin Biroul Analiza și Prevenirea Criminalității, inițiază Campania de prevenire a cumpărăturilor în mediul online Cumpărături în siguranță!, care se va desfășura în perioada decembrie 2020-ianuarie 2021 în Județul Brașov.


Campania își propune realizarea şi distribuirea de materiale cu recomandări preventive grupurilor țintă (cumpărătorii de bună credință a diverselor produse/servicii în mediul online), postarea unor informații utile pe site-ul I.P.J.Brașov, diseminarea unor materiale preventive în zonele intens circulate de pe raza Jud. Brașov.


Printre înșelăciunile cel mai des întâlnite în mediul online, menționăm:


Cumpărarea online a diverselor produse
Acest mod de operare presupune achiziţionarea de pe diverse site-uri de profil de bunuri care la livrare nu corespund descrierilor iniţiale sau chiar se constată la momentul verificării coletului că sunt înlocuite cu alte produse sau sunt foarte deteriorate/nu corespund descrierii inițiale.
Astfel, pentru livrarea produsului, se solicită depunerea sumei solicitate într-un cont, după care bunul fie nu mai este livrat şi presupusul vânzător nu mai poate fi contactat, fie este foarte deteriorat şi se refuză înlocuirea acestuia. Tras la răspundere, vânzătorul susține că este vina cumpărătorului că nu a verificat coletul la livrare, existând posibilitatea ca distrugerea bunului să fie din vina firmei de curierat.


Achiziţionarea online de pachete turistice
Se practică clonarea unor site-uri cu profil turistic, care propun pachete atractive, la preţuri promoţionale, cu plata online a unui avans procentual din pachetul turistic achiziţionat într-un anumit cont.
După depunerea sumei de bani în contul indicat, operatorul economic nu mai poate fi contactat, contractele nu se mai perfectează, iar recuperarea sumelor de bani depuse cu titlu de avans devine imposibilă.


Pentru a preîntâmpina astfel de situații, Poliția Brașov recomandă:


Folosiți site-uri românești, pe cât posibil, pentru a putea fi mai ușor de detectat eventualele probleme;
Verificați recenziile site-urilor/produselor înainte de a cumpăra;
Plătiți folosind servicii de plăți sigure, doar când aveți conexiune sigură de internet – evitând folosirea hot-spot-urilor publice de wi-fi;
Atenție de reclame, ”oferte miraculoase”, prea frumos ca să fie adevărat!
Dacă în timpul navigării vi s-a deschis o fereastră pop-up și sunteți informați că ați câștigat un premiu fabulos? Mai gândiți-vă!
Verificaţi politica de returnare a produsului de la diverşi operatori economici şi condiţiile exacte în care este posibil acest lucru pentru eventualitatea în care nu sunteţi mulţumit (perioada de returnare să fie în general de 30 de zile iar procedura să nu impună condiţii restrictive, să existe comunicare şi disponibilitate în acest sens);
Evitaţi persoanele fizice sau operatorii economici care nu afişează date de contact complete ( adresă, numere de telefon, CUI) şi se rezumă la o simplă adresă de mail, întrucât localizarea ulterioară şi recuperarea pagubei este dificilă.

Sesizați Poliția la orice încercare de fraudă, chiar dacă nu ați devenit victima acesteia !

Comentarii

Ultimă oră