Sari la conținut

Ce fel de produse pun românii în coş când îşi fac cumpărăturile?

În coşul de cumpărături au început să îşi facă loc produse de care, până nu de mult, nu auziseră în reclame. Retailerii, la rândul lor, le fac tot mai mult loc în rafturi: vânzările de mărci proprii au ajuns să reprezinte circa 12% din totalul pieţei locale de retail în volum, potrivit GfK, scrie capital.ro. Pentru comparaţie, în 2007 acestea acopereau doar 2% din piaţă. Creşterea faţă de anul precedent este de 3 puncte procentuale, de la o cotă de piaţă de 9% la 12%. Cea mai bună dezvoltare o putem vedea în segmentul de produse alimentare, unde mărcile private acoperă 17% din valoarea totală pentru consumul casnic. 2012 a adus creşteri importante ale mărcilor private în categorii precum caşcavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) şi cerealele de mic dejun (+6 puncte). Mărcile private au o prezenţă bună şi în segmentul produselor de îngrijire a casei, unde acoperă 11% din valoarea totală. Cel mai frecvent, produsele din hârtie - şerveţele, şervete de bucătărie, şerveţele umede sau hârtie igienică - sunt vândute sub eticheta „marcă proprie”. Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 2.200 gospodării, reprezentativ la nivel naţional.

Comentarii

Ultimă oră