Sari la conținut

2016, termenul pentru autostrada București – Brașov

Pentru că tot este un an electoral, ultimele termene avansate de oficialii dâmboviţeni privind construirea tronsonului de autostradă Bucureşti-Braşov este peste patru ani.

Astfel, autorităţile promit că mersul bară la bară va fi o amintire în… 2016, când autostrada Bucureşti-Braşov va fi finalizată. Chiar şi acest termen pare fantezist, în contextul în care niciunul dintre tronsoane nu este gata, nerespectarea termenelor ţinând atât de constructori, cât şi de stat, care nu a reuşit să rezolve în timp problema exproprierilor. Cele mai mari întârzieri ale proiectului sunt pentru Comarnic-Braşov.
Tronsonul Comarnic-Braşov a fost prelungit.  După retragerea din 2010 a concernului franco-elen Vinci-Aktor, autorităţile sunt încă în etapa pregătitoare pentru găsirea unui nou constructor. Pentru brașo-veni, o veste bună ar fi aceea că tronsonul Comarnic-Braşov va fi prelungit până la Făgăraş. Cele mai mari probleme sunt pe tronsonul Comarnic-Braşov, care are şi cel mai complicat grad de execuţie.
Şpagă de 440 milioane de euro. Înţelegerea iniţială cu grupul franco-elen Vinci-Aktor a picat la începutul lui 2010, consorţiul renunţând la contractul de concesiune pe motiv că nu a obţinut finanţarea necesară din partea băncilor pentru demararea lucrărilor.
Neoficial, într-un reportaj prezentat de ProTv, Alin Goga, un fost director al departamentului juridic din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR)  a declarat că rezilierea contractului dintre Guvern şi consorţiul Vinci-Aktor s-a făcut pentru că i „s-a cerut o şpagă prea mare”.
Dezvăluire incredibilă. Fostul director al departamentului juridic din cadrul CNADR, Alin Goga, a declarat că pentru  construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov,  s-ar fi cerut o mită de 440 de milioane de euro. Acum doi ani, guvernul a semnat un contract cu două firme pentru a construi acest tronson de autostradă. După câteva zile, acordul a fost rupt. Totul s-a întâmplat în timpul mandatul ministrului Radu Berceanu, un veşnic opozant şi pentru construirea aeroportului la Braşov.
Licitaţie în acest  an. Pentru 2012 este programată selectarea constructorului, procedurile de licitaţie urmând să înceapă în trimestrul al doilea. Potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, citat de newsbv.ro, în acest moment sunt deja în revizuire documentaţiile pentru lansarea procedurilor, termenul de execuţie pentru autostradă fiind anul 2016.
Infernul de pe DN1.  Ca în fiecare an, în această perioadă  DN1 a fost un coşmar pentru şoferii care au venit de Crăciun şi Revelion la munte. Şi asta pentru că luni s-a circulat bară la bară.
Politiştii au deviat traficul rutier dinspre Braşov către Valea Prahovei, pe DN1A Săcele - Cheia – Ploieşti. E lege ca DN1 sa fie aglomerat după sărbătorile de iarnă. Şoferii, însă, au rezistat în trafic.
Aşa cum  era de aşteptat, traficul rutier de pe DN1, dinspre Braşov către Valea Prahovei, a fost deviat pe DN1A Săcele - Cheia – Ploieşti. A fost restricţionată şi circulaţia pe DN73A, dinspre Râşnov către Predeal, iar şoferii care veneau din zona Bran - Moeciu au fost îndrumaţi fie către municipiul Braşov, de unde şi-au continuat drumul spre Bucureşti prin Cheia, fie către Piteşti, pe DN73.

Comentarii

Ultimă oră