Statul estimează că va plăti constructorilor până la 1 miliard de euro pentru întreţinerea autostrăzii Comarnic - Braşov pe perioada de 26 de ani a contractului de concesiune, din banii încasaţi prin taxarea şoferilor, suma fiind separată de costul de construcţie şi proiectare.
Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, a precizat pentru Mediafax, că aceste costuri sunt separate de cele pentru construcţia propriu-zisă a autostrăzii, care sunt evaluate la aproximativ 1,5 miliarde euro. La acestea se adaugă şi cheltuieli de aproximativ 300 milioane euro pentru proiectare, proiect de management, consultanţi sau sisteme inteligente de transport, realizarea întregului proiect urmând să coste în total 1,8 miliarde euro, fără TVA. Nivelul taxei de utilizare a autostrăzii, evaluat în prezent la 5,7 lei + TVA, va fi stabilit şi încasat de Guvern. Şova estimează că traficul pe această autostradă va fi uriaş, de "zeci de mii de maşini pe zi", şi precizează că soluţia tehnică de taxare nu a fost deocamdată stabilită. Premierul Victor Ponta şi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură s-au întâlnit, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, prilej cu care cele două părţi au semnat un memorandum de înţelegere. Autostrada va fi dată în concesiune pe o perioadă de 26 ani plus perioada de construcţie, iar Guvernul va trebuie să înceapă rambursarea costurilor de construcţie începând cu 2017. Nici premierul, nici ministrul Şova nu au dorit să comunice numele băncilor care vor finanţa acest proiect.