Sari la conținut

Ministerul Educaţiei încearcă să stabilească noi criterii de evaluare a universităţilor pentru ca facultăţile să primească finanţare de la stat şi în funcţie de performanţă, iar candidaţii să aibă o imagine mai bună atunci când se orientează spre învăţământul superior. În prima etapă, universităţile vor fi clasificate pe trei categorii, în funcţie de specificul activităţii.Vor fi unităţi centrate pe educaţie, altele care combină educaţia cu cercetarea sau cu creaţia artistică, dar şi universităţi care vor pune accentul pe cercetare avansată. În cadrul primei etape, care se desfăşoară în această perioadă, conducerile universităţilor trebuie să răspundă la un chestionar online, cu numeroase întrebări, legate de exemplu de structura personalului didactic, profilurile sau performanţele realizate până în prezent. Rectorii facultăţilor nu par a fi deranjaţi de această nouă clasificare şi nu o văd ca pe o modalitate de a se face clasamente sau de a genera competiţii între universităţi. Însă specifică ei această clasificare nu trebuie să devină permanentă, ci trebuie verificată cel puţin o dată la doi ani.Universităţile trebuie să furnizeze datele cerute de Ministerul Educaţiei până pe 23 mai, urmând ca ulterior să fie formulat textul reglementării care va legifera noua modalitate de clasificare a unităţilor şi de ierarhizare a programelor pe care le oferă. În a doua etapă, ceva mai complicată, se va face o ierarhizare a programelor de studiu pe cinci categorii, de la A la E, urmând ca ulterior fondurile alocate de la buget să ţină cont de încadrarea într-o categorie mai avansată.

Comentarii

Ultimă oră