Boagiu vrea să găsească un concesionar pentru realizarea lucrărilor, până la sfârşitul anului.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că speră ca investitorul sau investitorii privaţi pentru concesionarea autostrăzii Comarnic-Braşov să fie găsit până la finele acestui an. Anul trecut, consorţiul Vinci-Aktor a renunţat la proiect.
4,7 milioane de euro. „Acum suntem în proces de evaluare. Cred că până la sfârşitul anului vom avea licitaţia şi un concesionar pe autostrada Comarnic-Braşov”, a spus ministrul Transporturilor. Conform condiţiilor oferite de minister, începând din al cincilea an al concesiunii, pe o perioadă de 26 de ani, statul român se obligă să efectueze plăţi de disponibilitate către concesionar în valoare de 180 milioane de euro pe an, ceea ce duce la o valoare a contractului de 4,7 miliarde euro.
30 de ani de concesiune. Taxa pe care utilizatorul urma să o plătească, potrivit contractului agreat cu consorţiul eleno-francez, începând din al cincilea an al concesiunii, după darea în folosinţă a autostrăzii, era de 1,75 euro/osie/100 kilometri, ceea ce înseamnă că un autoturism va plăti în primul an o taxă de circa doi euro pentru a străbate cei 55 de kilometri ai tronsonului. La terminarea perioadei de 30 de ani de concesiune, tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov urma să intre în proprietatea statului. La sfârşitul acestei perioade, statul are două alternative: fie să-l concesioneze din nou, fie să-l administreze.