Sari la conținut

Spectacolul braşovean "Absint" a obţinut cinci premii la Festivalul de Dramaturgie

spectacolul-brasovean-absint-a-obtinut-cinci-premii-la-festivalul-de-dramaturgie

Spectacolul "Absint" de Magda Fertacz, în regia lui Claudiu Goga, al teatrul „Sică Alexandrescu" şi-a revendicat majoritatea premiilor de la Festivalul de Dramaturgie de la Braşov. Astfel premiul pentru scenografie a fost obţinut de  Lia Dogaru pentru scenografia spectacolului Absint, premiul pentru cea mai bună actriţă a fost obţinut de Iulia Popescu pentru rolul Karolina din acelaşi spectacol, premiul pentru regie a fost obţinut de  Claudiu Goga pentru acelaşi spectacol, premiul special al Juriului pentru cel mai bun actor în rol secundar a fost luat de Mihai Bica pentru rolul Tatăl  din acelaşi spectacol şi  premiul special al Juriului pentru cea mai bună actriţă în rol secundar a fost luat de Viorica Geantă-Chelbea pentru rolul Mama din acelaşi spectacol.

Însă marele premiul al festivalului a fost acordat piesei  "Insula" după Gellu Naum, spectacol-concert de Ada Milea, prezentat de Teatrul Naţional din Cluj. Un alt actor care a plecat de la Braşov cu un premiu "pentru cel mai bun actor" a  fost Mihai Călin, pentru rolul Germán din spectacolul "Băiatul din ultima bancă"  de Juan Mayorga, regia Theodor Cristian Popescu.  Iar premiul special al Juriului a fost acordat lui Radu Beligan pentru arta de a trăi prin teatru. Juriul ediţiei a XXIV-a  a  Festivalului de Dramaturgie de la Braşov a fost  format din: criticul Andreea Dumitru  şi actorii Mircea Diaconu şi George Ivaşcu.

Iată un extras de presă despre cel mai premiat spectacol la Festival.  „Karolina se sinucide în ziua nuntii ei cu un dealer de succes, alegere ce e, si ea, un statement. Întregul text dramatic e o reevaluare a propriei vieti, a relatiei de familie si a relatiilor amoroase, a întamplarilor si optiunilor care au dus-o la capatul unui drum. În montarea sa de la Brasov, Claudiu Goga si scenografa Lia Dogaru inventeaza un spatiu neasteptat, dar care rezoneaza profund cu aceasta nostalgie, revizitare poetica, uneori onirica, a propriului trecut: catafalcul rece al crematoriului în prim-plan, un camp de maci, un leagan, o cada, o bucatarie familiala socialista undeva, în centru, masa lunga de nunta, devenita una de parastas, si fereastra de la care va sari Karolina, în fundal, despartita de campul de maci printr-o cortina transparenta ca o perdea de apa.Povestea e simpla, e una a esecului de a trai, dar nu oriunde, ci în interstitiul postcomunist, acolo unde coexista doua lumi si conflictul de nerezolvat dintre ele, o generatie a parintilor si una a copiilor. Viata ca un pahar de absint golit dintr-odata" scria Iulia Popovici despre spectacol "Absint".

Comentarii

Ultimă oră