Sari la conținut

Şefii de la CFR inventează săptămana de lucru de patru zile

După ce, pentru a se reduce cheltuielile cu resursa umană, începând din 2009, de la CFR Infrastructură (CFR SA) au plecat câteva mii de oameni, acum, conducerea companiei intenţionează ca, până la sfârşitul acestui an, să  reducă săptămâna de lucru, de la cinci la patru zile. Măsura nu-i va afecta pe angajaţii implicaţi în activitatea de conducerea şi coordonare a circulaţiei trenurilor. Dacă nu agreează această propunere, sindicaliştilor li s-au propus două alternative: reducerea salariilor tuturor salariaţilor companiei cu aproximativ 10% până la sfârşitul anului 2011 sau  renunţarea de către toţi angajaţii  companiei la drepturile salariale restante obţinute în instanţă, pentru intervalul 2006 – 2010.

Nu fac compromisuri. De cealaltă parte, potrivit preşedintelui Uniunii Sindicatelor Libere Marfă-Călători-Infrastructură (USLMCI) Braşov, salariaţii nu vor să mai audă de alte reduceri salariale, iar cei care şi-au câştigat drepturile în instanţă nu sunt dispuşi să renunţe la bani. "Oamenii au renunţat la prime şi sporuri, au acceptat concedierile colective, dar nu mai sunt dispuşi să accepte alte diminuări ale veniturilor. Nici una dintre cele trei alternative nu este agreată de angajaţi. Noi solicităm o rectificare a bugetului, pentru că documentul a fost elaborat greşit încă de la începutul anului", a declarat Buzatu.

În şomaj doar 800. De altfel, susţine preşedintele USLMCI, CFR Infrastructură nu a putut diminua cheltuielile cu salariile, deoarece anul acesta nu a reuşit să dea afară 1.500 de salariaţi, aşa cum îşi propusese. "În perioada iulie-august au fost trimişi în şomaj doar aproximativ 880 de salariaţi, dintre care 86 din cadrul Regionalei din Braşov. O parte a ceferiştilor care urma să fie concediaţi se ocupau de administrarea unor căi ferate neinteroperabile, pe care compania dorea să le cedeze unor operatori privaţi, dar nimeni nu s-a arătat interesat de aceste tronsoane, motiv pentru care aproximativ 800 de salariaţi au fost păstraţi", a afirmat Buzatu.

90% dintre procese câştigate. Pe de altă parte, afirmă că sindicaliştii nu vor să renunţe la primele de Paşte sau la al 13-lea salariu, pe care compania trebuie să le plătească retroactiv, în baza unor sentinţe definitive şi irevocabile:  "Numai sindicatul nostru a deschis în jur de 90 de procese, dintre care mai mult de 90% sunt câştigate, CFR fiind obligată să plătească în jur de 200 de milioane de lei. Nu face acest lucru, motiv pentru care suntem puşi în situaţia de a apela la executori, ceea ce înseamnă alte cheltuieli pentru companie".

Comentarii

Ultimă oră