Sari la conținut

Constanţa a intrat în parteneriat cu cel mai mare port al continentului, Rotterdam. Cel mai mare din Europa şi al treilea din lume, portul Rotterdam atrage singur peste 400 de milioane de tone de mărfuri care vin şi pleacă în toată lumea. Poziţia strategică a fost însă numai primul as din mâneca. Olandezi s-au impus de 40 de ani drept cea mai sigură şi rapidă soluţie ca să trimită mărfuri în tot Vestul Europei, graţie conexiunilor pe apă, dar şi pe asfalt sau calea ferată. În teorie, acelaşi lucru îl vrem şi noi. Constanţa ar putea fi poarta de intrare nu doar pentru mărfurile pe care le importam sau exportăm noi, ci şi pentru vecinii noştri, chiar şi pentru austrieci, polonezi ori slovaci. Deocamdată,  activitatea la Constanţa este de opt ori mai slabă decât la Rotterdam. Ne pricepem să atragem mai degrabă importuri şi exporturi de cereale, produse petroliere şi ceva importuri. Cheia, spun olandezii, este să devenim o trambulină pentru produsele asiatice. Şefii de la Transporturi vor să dubleze capacitatea portului de la Marea Neagră şi caută să angajeze o firmă specializată care să conducă portul ca pe o afacere.

Comentarii

Ultimă oră