Sari la conținut

Primăria se spală pe mâini de hoţia de la RAT

Regia locală de transport va ridica maşinile parcate neregulamentar, fără intermediari.

La nici un an de când regia de transport Braşov a fost însărcinată cu ridicarea maşinilor de pe domeniul public, CL a mai dat o hotărâre în care obligă reglia să facă acelaşi lucru. De data aceasta, însă, la propunerea Executivului Primăriei, Consiliul Local a aprobat ca, de la 1 octombrie, Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov va gestiona singură activitatea de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar pe domeniul public, fără să apeleze la alte firme.

Consiliul Local, „ajutat” de DNA


Tot la ultima şedinţă a CL, s-a modificat regulamentul de ridicare a maşinilor. Toate aceste schimbări s-au făcut abia după ce procurorii DNA au descins la sediul RAT şi al firmelor care prestează activitatea de ridicări auto, 40 de persoane (angajaţi RAT şi ai firmelor care prestau serviciul de ridicare a autoturismelor, precum şi poliţişti) fiind anchetate pentru săvârşirea infracţiunilor de abuz în serviciu şi fals intelectual. Degeaba a cerut opoziţia, în mod repetat, informaţii cu privire la banii care se scurg la RAT prin subcontractarea serviciului de ridicări maşini. Timp de un an, Primăria a ignorat problema într-un mod cel puţin suspect.

Mica şmechereală.

Anul trecut Consiliul Local Braşov a aprobat trecerea serviciului de ridicare a maşinilor parcate ilegal pe domeniul public către RAT Braşov. Motivaţia hotărârii a fost economiile la buget. Câteva zile mai târziu, managmentul RAT a decis subcontractarea afacerii către exact aceleaşi două firme private, care, până atunci, au prestat serviciul pentru Primărie. Una dintre aceste firme, AN &AG, se ocupase si pana atunci de aceasta activitate, cealalta fiind SC Fejer Top SRL. Astfel s-a evitat o licitaţie publică. Totodată RAT a refuzat constant să furnizeze date cu privire la veniturile din această activitate.

Marea tâlhăreală

Secretul cu privire la încasările dintr-un serviciu public a reprezentat doar una din probleme. O alta este descinderea procurorilor în sediile celor două firme, aproape 40 de persoane fiind anchetate penal pentru abuz în serviciu şi fals intelectual. Despre ce a fost vorba, de fapt: unii dintre cei cărora li se ridica maşina, mai ales funcţionari publici cu funcţii înalte în administraţia publică şi oameni de afaceri, erau iertaţi de amenzi. „Samsarii” de maşini au găsit o stratagemă pentru a nu-i taxa: respectivilor şoferi li se făcea o notă prin care se menţiona că au certificate de handicapaţi sau sunt riverani.

Pulpea tace suspect

Anchetatorii vorbesc de o medie de 40 de autovehicule pe lună pentru care nu se percepea taxa de ridicate şi depozitare în parcarea RAT. Practic, în bugetul regiei ajungeau doar 25% din încasarile adevărate de pe urma acestei activităţi. În ciuda faptului că, de activitatea respectivă este reponsabil RAT Braşov, conform unui HCL de anul trecut, reprezentanţii instituţiei se delimitează de subiect. Principalul responsabil de infracţiunile petrecute în curtea proprie, eternul director general Augustin Pulpea nu a dat niciun fel de declaraţie.

Scripcaru s-a îndrăgostit brusc de dreptate.

Abia după declanşarea anchetelor penale, primarul a decis brusc că e nevoie de dreptate. „După expirarea contractului cu cei doi operatori, RAT va prelua integral, de la 1 octombrie, prin structura proprie, 100% această activitate. Urmează să fie organizată o procedură de achiziţie a echipamentelor şi autovehiculelor necesare. RAT va avea personal propriu care să asigure acest serviciu, cu legitimaţii şi însemne vizibile, astfel încât fiecare om care a fost sancţionat să ştie foarte bine cine l-a sancţionat şi pentru ce“, a declarat, ieri, primarul George Scripcaru în şedinţa Consiliului Local, în contextul aprobării unor modificări la Regulamentul de organizare şi efectuare a activităţilor de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate neregulamentar în zone nepermise în Municipiul Braşov.

Cine răspunde?

„De ce acum câteva luni pentru RAT nu era oportună achiziţionarea de utilaje de ridicat, iar acum este? Cine răspunde pentru banii pe care RAT Braşov i-a pierdut timp de 12 luni, perioadă în care  serviciul de ridicări auto a fost concesionat?”, se întreabă vicepreşedintele PSD Braşov, Răzvan Popa, cel care timp de un an a arătat cu degetul la acestă şmecherie cu iz penal a Primăriei, fără să fie băgat în seamă de cineva din Primărie sau Consiliu Local. Practic, nimeni din administraţia locală nu va răspunde. Deşi măsura luată de RAT Braşov, fără niciun fel de justificare, de a cesiona serviciul de ridicare maşini a produs grave daune bugetului local, absolut nimeni nu poate fi tras la răspundere.

Ridică de oriunde.

Conform noilor norme stabilite de CL, maşinile vor putea fi ridicate de oriunde sunt montate indicatoare cu oprirea sau staţionarea interzisă, parcarea interzisă, accesul interzis tuturor vehiculelor sau orice alt indicator de circulaţie, care restricţionează circulaţia, parcarea, oprirea sau staţionarea autovehiculelor, din parcuri, alei pietonale, zone verzi, insule de dirijare a circulaţiei, de pe trotuare, unde staţionarea este interzisă, din pieţe, piaţete, parcări de reşedintă, ocupate fără titlu.

Confiscare după o lună.

Dacă până acum proprietarul maşinii ridicate trebuia să plătească 380 pentru eliberarea maşinii, inidiferent de timp, acum va plăti câte 10 lei în plus pentru fiecare zi (după ce-a de-a patra) întârziere. Dacă proprietarul nu vine să şi-o revendice în 30 de zile maşina va fi confiscată, urmând a fi procesată conform legii 421/2002 privind vehiculele abandonate.

Patrulă în centru

Scripcaru a mai anunţat că în centru istoric al oraşului, acolo unde doar maşinile RTT (televiziunea primarului) au curajul să parcheze ilegal, va exista o patrulă 24 de ore din 24 „iar utilajul va sta la vedere, ca toată lumea să ştie că maşina poate fi ridicată în orice moment dacă se încalcă regulamentul“, a spus primarul.

Comentarii

Ultimă oră