Sari la conținut

Explozia din domeniul IT aduce  în prim plan un alt gaget care ne va îmbunătăţi viaţa, spun specialiştii. Este vorba despre e-books sau mai bine spus, cărţile electronice.

Întrebarea, care face vâlvă în toată lumea, a pus şi braşovenii pe gânduri. Să alegem un e-book sau o carte tradiţională? În timp ce lumea tehnologiei se dezvoltă tot mai repede şi mai mult, majoritatea braşovenilor rămân adepţilor cărţilor clasice.
Preţuri accesibile. Cu toare acestea avantajele e-readerului (cititor de cărţi electronice) sunt multe şi variate. De la preţurile mici, la greutate sau numărul de cărţi pe care le poate stoca o astfel de tabletă. În funcţie de dispozitiv, putem depozita şi până la 350 de volume pe o tabletă. Asta în condiţiile în care într-o bibliotecă normală, făcută în funcţie de buget, putem pune doar 100 de cărţi. Nici preţul nu suferă comparaţie. Un e-book costă de la 80 de euro şi ajunge până la 300. Destul de ieftin dacă stăm să ne gândin că de-alungul timpului cheltuim şi 1.000 de euro pentru cărţi.
Utilizare diversificată. Cărţile electronice vor ajunge, în scurt timp, soluţia ideală, atât pentru studenţii care au foarte mult de citit, cât şi pentru oamenii de afaceri. Şi asta pentru că sunt uşor de manevrat, pot stoca multe date, iar preţurile sunt accesibile. "Mi-am luat un e-reader. Sunt foarte încântat de modul cum lucrează. Şi nu dăunează vederii. Ori citesc pe tabletă, ori pe hârtie, pentru ochi este acelaşi lucru", a declarat Adrian Rogoz, director relaţii CCI Braşov.
Piaţă în dezvoltare. Până acum, mii de români au abandonat cărțile clasice pentru cele electronice și preferă unei cărți clasice un dispozitiv mai mic, care poate găzdui o întreagă bibliotecă. Primele librării digitale au apărut în România odată cu lansarea aici a primelor eReadere de către Amazon și Skin România. Neoficial, însă, românii își cumpărau deja aceste dispozitive de pe site-urile străine sau autohtone. Impulsionați de succesul tot mai mare al eReaderelor, mulți întreprinzători au pus bazele unor librării digitale, cu titluri electronice ale unor mari edituri, care, de asemenea, au sesizat potențialul pieței. Din decembrie anul trecut până acum, au apărut peste 15 astfel de site-uri.
Cine cumpără. Consumatorul de carte în format electronic și totodată cumpărător de eReadere locuiește în mediul urban, are între 20 și 35 de ani, venituri medii, este utilizator de internet și a făcut cel puțin o dată cumpărături din magazinele online. Deși bărbații sunt în general primii care adoptă noile tehnologii, femeile rămân consumatorul cel mai important de carte. (A.N.)

Comentarii

Ultimă oră