Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că, în urma negocierilor cu Comisia Europeană s-a acceptat ca toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania să fie finanţate din fonduri europene. Finanţarea va fi obţinută însă abia după 2014, ceea ce înseamă că, după cum tot Boagiu a anunţat luna trecută, tronsonul Comarnic-Braşov-Făgăraş va fi construit tot prin parteneriat public-privat.
Ultimul anunţ al ministrului
„Vreau să vă dau o veste bună, pe care nu o ştia nici primul-ministru. Ca urmare a negocierilor purtate cu colegii din Comisia Europeană, pe reţeaua TEN-T, tronsoanele de pe Autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene. Este vorba de toate tronsoanele, tot ce înseamnă Autostrada Transilvania. Putem discuta ca membru cu drepturi depline în UE cu fruntea sus despre tronsoanele noastre de drumuri naţionale şi autostrăzi, fără să se mai spună că «aveţi o autostradă care vă face de râs»”, a declarat Boagiu, pe centura municipiului Cluj-Napoca. Premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat vineri centura ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, Valcele – Apahida.
Autostrada va fi gata peste şase-şapte ani
Integrarea Autostrăzii Transilvania în reţeaua trans-Europeană de transport, TEN-T, fapt ce permite României să ceară fonduri UE pentru construcţia ei, înseamnă însă, în acelaşi timp, că autostrada va fi gata abia peste şase-şapte ani. Motivul este foarte simplu: finanţarea se poate face doar în cadrul viitorului buget al Uniunii, respectiv pentru perioada 2014-2020, după cum au declarat surse din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), citate de www.gandul.info. Conform aceloraşi surse, tronsonul Comarnic-Braşov-Făgăraş va fi în continuare scos la licitaţie pentru a fi construit în parteneriat public-privat.
Autostrada care nu se mai termină
Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru construcţia unui traseu de 415 kilometri, dar porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la şapte ani de la lansarea proiectului, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total. Până în prezent au fost contruiţi doar 52 de kilometri din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri. (A.G.)