Sari la conținut

De 4 ani se lucrează la cei 47 de kilometri de cale ferată dintre Câmpina şi Predeal. Dacă cele mai norocoase autostrăzi din România au o medie de execuţie de 10 kilometri pe an, căile ferate se reabilitează cu o viteză de 4 km pe an. Jurnalul Naţional scrie în ediţia de azi că  drumul spre munte, atât cu trenul, cât şi cu maşina, nu este decât o altă piatră de moară la gâtul bugetului. Reabilitarea unei porţiuni de 100 de kilometri din DN 1 a durat patru ani, lucrările costând peste 60 de milioane de euro. În paralel, în 2007, compania care administrează infrastructura feroviară, se angaja să reabiliteze tronsonul de cale ferată dintre Câmpina şi Predeal şi cele şase staţii de pe traseu. Valoarea lucrărilor se ridică la peste 200 de milioane de euro, din care 150 de milioane sunt bani europeni. Deşi calea ferată nu este încă gata şi trenurile au întârzieri de până la 100 de minute pe acest tronson, facturile pe care statul român trebuie să le plătească cresc de la un an la altul. Valoarea lor e în prezent de 26 de milioane de euro.

Comentarii

Ultimă oră