Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat la emisiunea „După 20 de ani” de la Protv, că finalizarea proiectului de construcţie a autostrăzii pe traseul Braşov-Borş va fi dificilă întrucât finanţarea din partea statului va fi greu de realizat.
Finanţarea trebuie să fie privată
Despre autostrada de pe traseul Braşov-Borş, Boagiu spune că, deocamdată, statul se gândeşte la posibilele finanţări. „Nu ascund faptul că finanţarea este greu să mai vină de la stat, ea va trebui să vină din zona privată”, a menţionat ministrul. Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în opt tronsoane de construcţie. Lucrările nu au fost începute pe şase dintre ele, însumând 297 de kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).
Ritmul construcţiei de autostrăzi, sub viteza unui melc
Boagiu a fost întrebată dacă ştie care este viteza medie pe drumurile naţionale, dar şi ritmul de construire a autostrăzilor. Ea a spus, zâmbind, că „presupun că a melcului pe care dumneavoastră îl lăsaţi să meargă”. Anterior, jurnalistul îi prezentase ministrului Transporturilor un raţionament potrivit căruia ritmul în care se construiesc autostrăzi în România este inferior cu mult vitezei de deplasare a unui melc. „În 22 de ani un melc ar fi parcurs 578 de km. România are, după 22 de ani, 332 de km de autostradă, dintre care 100 şi ceva au fost realizaţi înainte de 1989. Aşadar, ritmul în care se construiesc autostrăzi în România este inferior cu mult vitezei unui melc”, a arătat realizatorul emisiunii.