Sari la conținut

Google şi-a modificat logo-ul pentru a-l omagia pe Akira Yoshizawa, la împlinirea a 101 ani de la naşterea celui considerat a fi cel mai influent şi prolific artist japonez de origami al secolului al XX-lea, anunţă Mediafax. Noul logo este inspirat de arta lui Akira Yoshizawa, iar literele cuvântului Google apar ca şi cum ar fi realizate din hârtie, pliată în tehnica origami. Origami este arta plierii hârtiei colorate în modele de creaturi vii, obiecte neînsuflețite sau forme decorative abstracte. Etimologic, cuvântul "origami" este format din "oru" care înseamnă "a îndoi" și "kami" care are sensul de "hârtie". Denumirea "origami" a fost folosită începând din 1880, până atunci arta plierii hârtiei fiind denumită "orikata".

Arta plierii hârtiei nu este doar parte a segmentului disciplinelor pedagogice care dezvoltă îndemânarea, ci are şi o latură spirituală. În Japonia, se consideră că obiectul din hârtie, spre deosebire de cel din piatră, este perisabil şi nu poate sluji eternității. Viața hârtiei cu forma ce o îmbracă este pasageră, creează doar un moment de bucurie estetică, dincolo de care se păstrează doar memoria esențelor. Ceea ce pierde în durată arta plierii hârtiei câștigă în intensitatea trăirii estetice.

Începând cu anii "30, Akira Yoshizawa a creat sute de modele inspirate din viața de zi cu zi. Akira Yoshizawa şi americanul Sam Randlett sunt creatorii sistemului de învățare a artei origami bazat pe simboluri convenționale și scheme din linii continue, întrerupte și săgeți.  (A.M.)

Comentarii

Ultimă oră