Sari la conținut

Clarificări la CAS Braşov doar după ce stai la coadă

clarificari-la-cas-brasov-doar-dupa-ce-stai-la-coada-

Fie ploaie, vânt ori caniculă, la CAS se stă la coadă. Mii de deciziţii de impunere au fost emise pe numele braşovenilor care stau acum cu orele în faţa instituţiei la cozi interminabile pentru a afla despre ce este vorba. Deşi oamenii s-ar putea lămuri mult mai uşor şi repede prin poştă sau telefonic, niciuna dintre aceste variante nu este disponibilă. Oamenii spun că la numărul de telefon nu răspunde nimeni iar conducerea instituţiei crede că prin poştă ar fi mult mai greu să se facă anumite clarificări.

Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Braşov a emis până acum 11.000 de decizii de impunere şi astfel de câteva zile în faţa instituţiei mulţi braşoveni, stau cu orele la cozile ce se formează. Unii vin de la zeci de kilometri distanţă şi vor doar să afle despre ce este vorba.

„De azi de dimneaţă de la ora 07:00 şi vin de la Făgăraş, nu sunt de aici şi ne ia venitul pe dobânda de la banii ce i-am pus la CEC. Odată opreşte impozit şi pe urmă trebuie să dăm şi la sănătate, pentru ce ne poartă pe drumuri, am fost şi în Făgăraş şi m-a trimis aici, zile întregi pierdute. Nu ar fi fost mai simplu prin poştă să faceţi aceste clarificări? Păi …sau telefonic că ne dă un număr de telefon pe asta şi nu răspunde nimeni la telefon”, ne-a spus una dintre femeile care stătea la coadă.

„Am primit o somaţie de la finanţe, am fost şi ne-au trimis la CAS, o somaţie de plată de 536 de lei. Nu scrie pentru ce, nu la finanţe nu scrie, noi nu am primit hârtia de la CAS”, spune un braşovean. „Aceeaşi situaţie, mi-a venit de plată 200 şi ceva de lei, nu ştiu pentru ce, stau la coadă de la ora 09:00, vin de la Rupea, acum stau la coadă aştept să văd ce rezolv, dacă se poate sau dacă trebuie să mai vin odată”, spune un alt braşovean.După cele 11 mii de decizii de impunere conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Braşov a precizat că în perioada următoare alte 4000 de astfel de înştiinţări vor fi emise. „Noi am trimis aceste decizii de impunere conform codului de procedură fiscală deci dacă au avut un cont bancar, dacă au avut chirii sau altceva ar trebui să achite şi aceasta cotă de Casă de asigurări de sănătate. Majoritatea vin să ceară explicaţii. Cred că prin poştă ar fi mult mai greu, aşa avem o comunicare directă cu aceste persoane”, a spusCălin Răuţia, director general CJAS Braşov.Consilierul local din partea Forumului German, Cristian Macedonschi face un apel la conducerea instituţiei şi cere ca situaţia să se remedieze şi spune că ar trebui ca CNAS ul să informeze cetăţenii correct, complet şi la timp , în scris şi să le dea  posibilitatea acestora să trimită reclamaţiile, constestaţiile sau orice alt document prin poştă.

„În momentul în care am sunat şi am întrebat dacă se pot trimite clarificările prin poştă mi s-a răspuns sec: Nu are timp nimeni în instituţia nostră să citească poşta! Nu mi se pare corect, trăim într-o Românie europeană, în 2013 unde demnitatea omului trebuie să fie mai presus de orice. Fac un apel, să se revizuiască poziţia şi să se rezolve pe cale poştală aceste probleme”, a declarat Cristian Macedonschi consilier local.

Comentarii

Ultimă oră