Ceea ce se întâmplă în ultima perioadă cu CFR-ul, face parte dintr-o serie de evenimente din Europa din ultimii ani. Este o situaţie mult mai complexă. O spune unul dintre specialiştii companiei, dupa 51 de ani de activitate în domeniu. ,,Sunt convins că lucrurile au fost de aşa natură, încât a fost foarte greu ca o cale ferată să facă faţă la un lucru foarte foarte important, concursul cu transportul auto” a declarat inginerul Radu Bellu, monograf CFR Braşov, la Mix Actual, emisiune difuzată pe Mix 2 Tv, moderată de Onelia Pescaru. Mai mult, angajatul CFR sustine că, cu aceasta problemă s-a confruntat toată Europa. Dupa ani de zile se pare că fracenzii s-au gândit să scoată maşinile de mare tonaj de pe autostrăzi şi să folosească ruta feroviară. Motivul este acela că de-a lungul timpului bugetele pentru repararea drumurilor au fost atât de afectate, încât nu mai este aşa retabil transportul rutier. ,,Calea ferată are un mare avantaj şi în scurtă vreme veţi vedea că şi în România, dar şi în restul ţărilor, calea ferată va renaşte”, a mai adaugat inginerul Radu Bellu. Pentru acest lucru este nevoie de specialişti. Programul trenurilor ar trebui adaptat nevoilor din ziua de azi. (R.I.)