Fabricat la începutul anilor ’70, Porsche 917 este o versiune modificată pentru curse care nu a fost niciodată produsă ca maşină de serie, fiind imposibil de pilotat de un şofer obişnuit.
Câştigătoare la Le Mans în 1970, maşina dezvolta nu mai puţin de 1580 CP, cu 380 CP mai mult decât Bugatti Veyron care este cea mai puternică maşină de serie produsă vreodată.
Porsche 917 dispunea de o caroserie uşoară din fibră de sticlă, caracteristica modelului fiind aripile faţă puternic curbate pe roată cu farurile prelungite pe acestea, iar spatele dispunea de aripi posterioare supraînălţate care funcţionau pe post de eleron, generând forţă de apăsare la viteze mari.
Firma germană a conceput un motor cu 12 cilindri, faţă de cei 8 cilindri care existau la modelul 908 L de la care s-a pornit. În 1971, maşina bate recordul distanţei la Le Mans cu 5335,31 Km parcurşi (cu o medie de 222 km/h), record pe care îl va deţine până în 2010.
Porsche 917 a fost numită „maşina de competiţie a secolului”.