Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut, în luna decembrie 2011, cu aproape 40%, până la 7.721 de unităţi, comparativ cu aceeaşi lună din anul anterior, în timp ce numărul total al vehiculelor noi înregistrate în România s-a diminuat cu circa o treime, arată datele Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Astfel, potrivit sursei citate, numărul vehiculelor noi înmatriculate în România a scăzut, în decembrie, cu 33,31%, până la 9.675 de unităţi, comparativ cu perioada similară din anul 2010, iar pe segmentul autoturismelor scăderea a fost de 38,09%, de la 12.472 unităţi la 7.721 unităţi.
În topul mărcilor auto noi înmatriculate în România anul trecut, Dacia se menține lider în ciuda scăderii cu 23,33% a numărului de mașini înmatriculate până la 23.585 de unități. Cea mai căutată marcă importată a fost anul trecut Volkswagen (8.734 unități), urmată de Skoda (7.568 unități) și Renault (6.872 unități). Interesant este că, în ciuda unor evidente poziții privilegiate ale mărcilor premium, Audi, BMW sau Mercedes-Benz, toate afișând creșteri în 2011, au existat și mărci de volum care au înregistrat o evoluție pozitivă față de 2010. Dintre acestea se remarcă Nissan (+31,32%), Toyota (+17,97%) și Hyundai (+4,14). La celălalt capăt al scalei, reculuri importante au avut mărci precum Chevrolet (-39,8%), Citroen (-24,2%), Fiat (-30%), Honda (-29,9%), Mazda (25,5%), Opel (-31,9%), SEAT (-19,2%), Subaru (-30%) sau Suzuki (-15,1%). Toate acestea, având scăderi ale înmatriculărilor mai puternice decât media, au înregistrat și reduceri ale cotelor de piață. (S.B.)