În timpul crizei economice, românii au dat cei mai mulţi bani pe ţigări, alcool, alimente şi sucuri, în detrimentul produselor necesare amenajării locuinţei, hainelor sau comunicaţiilor, arată o analiză a A.T. Kearney, potrivit Mediafax. Astfel, în primul trimestru din 2011, alimentele şi băuturile răcoritoare au înregistrat o pondere de 42% în cheltuielile de consum medii lunare, de 1.500, faţă de 40,3% în perioada similară din 2008, înainte de declanşarea crizei. De asemenea, ţigările şi alcoolul au înregistrat o creştere de un punct procentual, de la 6,2% la 7,2%. Şi cheltuielile pentru sănătate au urcat, însă ceva mai puţin - de la 4,5% la 4,8%. Ponderea sumelor alocate pentru locuinţă, utilităţi şi alte cheltuieli similare a stagnat la 18,6%, iar cele pentru transport la 5,8%. Românii au cheltuit o parte mai mică a bugetului destinat consumului pentru comunicaţii (4,6%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (3,9%), mobilă şi alte cheltuieli (3,8%), respectiv restaurante, hoteluri, recreere, cultură şi educaţie (9,3%).