Sari la conținut

Elevii de la Școala Gimnazială nr 19 și SPGK, au câștigat concursul local dedicat salvării de vieți

Sursă foto: Primăria Brașov

În concursul de protecție civilă „Cu viața mea apăr viața!”, echipele celor două unități de învățământ s-au clasat pe primul loc la categoriile gimnaziu și liceu.

În cadrul etapei locale a concursului de protecție civilă „Cu viața mea apăr viața!“, care a avut loc ieri la CATTIA, elevii de la 14 unități de învățământ din Brașov s-au luptat pentru titlul de cei mai buni salvatori civili.

Concursul a fost organizat în două categorii, gimnaziu și liceu, cu 8 echipe la fiecare (două unități de învățământ au avut echipe la fiecare categorie n.n.). Fiecare echipă a încercat să demonstreze abilitățile lor de intervenție în situații de urgență.

Echipa Școlii Gimnaziale nr. 19 a ocupat primul loc la categoria gimnaziu, iar Școala Gimnazială nr. 2 a ocupat al doilea loc și Colegiul de Științe Grigore Antipa a ocupat al treilea loc.

Echipa de la Școala Profesională Germană Kronstadt (SPGK) a ocupat primul loc între licee, urmată de echipele de la Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil și Colegiul Național Andrei Șaguna.

Toate echipele de elevi care au ajuns pe podium au primit cupe, medalii și diplome, iar ca premii, Kaufland, sponsorul evenimentului, le-a oferit pachete cu fructe și dulciuri.

Concursul a avut două probe: una teoretică, în care elevii au răspuns la întrebări cu privire la diferite situații de protecție civilă; și a doua a fost o probă practică, în care elevii au fost obligați să salveze o „victimă” folosind o targă pe un traseu în lungime de 50 de metri, care a fost înconjurat de un obstacol.

Concursul, care are loc de aproximativ douăzeci de ani, are scopul de a pregăti copiii pentru a se comporta corect în situații de urgență. Acest lucru face parte din campania de educație pe care SVSU o organizează.

Obiectivele generale ale competiției „Cu viața mea apăr viața!” sunt următoarele:

a) creșterea capacității de a vedea protecția civilă ca un set de acțiuni exclusiv umanitare;

b) înțelegerea modalităților prin care se manifestă principalele tipuri de risc, măsurile de protecție și cum să acționezi și să acționezi în situații de urgență;

c) dobândirea de abilități pentru a se comporta și a se comporta în perioada premergătoare, în timpul manifestării și pentru a reduce sau elimina efectele situațiilor de urgență;

d) cultivarea sentimentului de solidaritate și implicarea în activitățile de prevenire și intervenție în situații de urgență, fie individual, fie în echipă.

În concurs, fiecare echipaj are un cadru didactic coordonator și patru elevi (3 concurenți + o rezervă, băieți/fete sau mixt).

Sursă foto: Primăria Brașov

Comentarii

Ultimă oră