Articolele de îmbrăcăminte, maşinile şi apartamentele au fost produsele cele mai des date spre vânzare de către români la început de 2012, conform unui studiu realizat de mercador.ro.
Cele mai ofertate produse la începutul anului 2012 au fost cele înregistrate în categoria Modă şi Frumuseţe, cu un procent de aproximativ 50% din totalul anunţurilor. Produsele cele mai frecvent date spre vânzare, din această categorie, au fost cele vestimentare, destinate femeilor, urmate de încălţăminte şi accesorii.
Categoria auto-moto ocupă un loc secund în rândul celor mai ofertate produse, cu un procent de 20%. La început de an, Opel, BMW şi Ford au fost mărcile cele mai des oferite spre vânzare.
Piesele şi accesoriile auto au fost şi ele în topul celor mai listate produse din această categorie. 11% dintre anunţurile postate s-au încadrat în secţiunea de imobiliare, cele mai des listate spre vânzare fiind apartamentele, urmate de case şi terenuri intravilane.
Produsele din categoria casă şi grădină însumează 3% din numărul total de anunţuri. Instalaţiile termice şi sanitare, alături de produsele de design şi decoraţiuni, au fost cele mai ofertate produse din această categorie.
La polul opus, s-au situat ofertele din categoria de produse bio şi alimente, acestea înregistrând sub 1% din numărul total de anunţuri. În prima lună a anului, bucureştenii au fost cei mai activi în ceea ce priveşte vânzarea de produse, anunţurile date de aceştia însumând aproximativ 23,5% din totalul de 200.000 de oferte analizate.
Pe locul doi se află judeţul Ilfov cu 5,31%, urmat de Braşov, cu puţin peste 5%. Cei care au avut cele mai puţine produse de vânzare, la început de an, au fost românii din judeţul Tulcea, anunţurile date de aceştia reprezentând un procent de circa 0,4% din numărul total de anunţuri. (S.D.)