La o lună de când ministrul Anca Boagiu a anunţat că rupe contractul cu „regii asfaltului”, respectiv oamenii de afaceri Dan Besciu, Dorinel Umbrărescu şi Costel Căşuneanu, pentru autostrada Bucureşti - Braşov, conducerea Companiei de Autostrăzi a anunţat că închide circulaţia pe DN1 pe raza localităţii Bărcăneşti în vederea realizării unor lucrări la autostrada Bucureşti - Braşov.
Nu se dau plecaţi. Constructorii UMB Spedition-Euroconstruct Trading ’98 şi PA&Co nu se dau plecaţi prea repede. Dacă francezii de la Colas şi-au strâns utilajele de pe şantierul autostrăzii Cernavodă - Medgidia înainte ca oficialii Ministerului Transporturilor să notifice antreprenorul privind rezilierea contractului, pe porţiunea dintre Moara Vlăsiei şi Ploieşti constructorii continuă lucrările. Cel puţin la capătul celor 42 km, spre Ploieşti au loc lucrări de montare a tablierului metalic pentru un pasaj care supratraversează DN1.
Nu s-a găsit soluţia. Surse ministeriale au declarat pentru www.puterea.ro că oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) nu au găsit soluţia pentru a rezilia contractul de construcţie a celor 42 km de autostradă. „S-a reziliat şi nu prea acest contract. Din ce cauză a plecat şeful de proiect al autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, Petre Ene? În prezent, contractul pentru construcţia autostrăzii Moara Vlăsiei - Ploieşti nu este reziliat. Există un fel de preaviz pentru acest contract, la sfârşitul acestei luni s-ar putea întrerupe contractul. Se poate întâmpla orice până la sfârşitul acestei luni”, au explicat sursele citate.
Vor să-şi termine materilele din stoc. Până să se rupă contractul dintre CNADNR şi regii asfaltului, firma UMB Spedition, liderul asocierii de pe autostrada Moara Vlăsiei -Ploieşti mai are de montat tablier metalic de aproape un milion de euro. „Avem tablier de aproape un milion de euro în stoc. Am stabilit cu cei de la Compania de Autostrăzi să montăm tablierul metalic pe susţinerile provizorii la pasajul care supratraversează DN1. Nu este finalizat certificatul de plată, vom vedea la sfârşitul lucrărilor ce sumă mai avem de recuperat de la Compania Naţională de Autostrăzi”, au explicat reprezentanţii firmei de construcţii pentru www.puterea.ro.
Şi cu banii luaţi şi fără autostradă. După ce Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), anunţa, la începutul lunii aprilie, că printre câştigătorii licitaţiilor pentru construcţia unor tronsoane de autostradă între Nădlac şi Sibiu, în valoare de circa un miliard de euro, se află Spedition UMB sau Euroconstruct Trading, firme ale „regilor asfaltului”, ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a decis rezilierea contractului cu firmele deţinute de Dorinel Umbrărescu sau Dan Besciu privind tronsonul Moara Vlăsiei - Ploieşti, proiect finanţat de la bugetul de stat. Deşi lucrările nu au fost finalizate, firmele „regilor asfaltului” au primit aproximativ 670 milioane de lei pentru lucrările realizate, sumă mai mare decât ar fi trebuit încasată pe întreaga lucrare, conform estimării iniţiale. Practic, regii asfaltului şi-au încasat banii fără să termine lucrarea şi au putut să-şi mute utilajele pe noul tronson Nădlac-Sibiu.