Sari la conținut

Autostrada Bucureşti-Braşov trece prin curtea lui Becali

Lucrările la  Autostrada Bucureşti-Braşov au început de la coadă la cap. Astfel că primii 6 km nu există, deşi construcţia a început în urmă cu cinci ani.
Cuplare la centură? Cel care a împiedicat firma de construcţii pare a fi Gigi Becali. Terenurile latifundiarului împânzesc aproape toată zona de nord a Capitalei. „Primul tronson, Bucureşti-Moara Vlăsiei, e gata, de la km 19,5 până la km 6,5. Mai departe nu putem merge, întrucât nu sunt făcute exproprierile”, spun cei de la Pizzaroti, firma care execută lucrarea. Compania ar prefera să renunţe la intrarea Autostrăzii A3 în municipiu, mergând pe varianta cuplării la centura Capitalei.
Primăria vrea o ieşire prin Pipera. Chiar dacă a discutat despre mutarea ieşirii către viitoarea autostradă Bucureşti-Braşov pe centura oraşului, în zona localităţii Ştefăneşti, Consiliul General al Municipiul Bucureşti a decis, totuşi, să continue cu planurile de străpungere prin zona Pipera. În această variantă, despăgubirile pentru exproprieri ar costa prea mult, statul fiind nevoit să se lupte cu latifundiari precum Gigi Becali sau Ionuţ Negoiţă. Becali solicita un milion de euro pentru expropriere, iar Negoiţă, patru milioane de euro.
Becali se opune. „Nu vreau să treacă autobanda prin Pipera. Maşinile fac zgomot, iar preţurile terenurilor din zonă vor scădea. Oricum, eu nu am nici un centimetru de teren în calea autostrăzii. Dacă autorităţile zic că eu am, să vină azi la mine cu 1.000 € şi le dau pământul să construiască”, declară Becali. Lucrările la autostrada Bucureşti-Braşov au început în 2006. În calea ei au stat 3.500 de proprietari, majoritatea fiind despăgubiţi cu aproape 300 de milioane de euro. Dacă va fi dusă la bun sfârşit, autostrada va avea 174 de kilometri, iar distanţa dintre Bucureşti şi Braşov va putea fi parcursă într-o oră şi jumătate.

Comentarii

Ultimă oră