Sari la conținut

„Autostrada Bucureşti-Braşov este prioritară

Premierul Emil Boc a cerut miercuri miniştrilor să prezinte, până în martie, proiectul investiţiei autostrăzii Comarnic-Braşov, care va fi derulată prin parteneriat public-privat (PPP).
Ministerul Transporturilor a dat-o la întors. Deşi până acum ministerul a susţinut că această investiţie nu e prioritară, ieri, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi-a schimbat opinia. Boagiu a declarat pentru cotidianul „Gândul” că acest proiect de PPP nu are în acest moment finanţare, dar că este o investiţie prioritară. „Tronsonul respectiv este foarte important pentru dezvoltarea economică şi turistică a regiunii şi va ajuta la fluidizarea traficului. O dată cu finalizarea discuţiilor pe care le avem cu cei de la Comisia Europeană asupra Legii Parteneriatului Public-Privat, proiectul Comarnic-Braşov va fi primul lansat de Ministerul Transporturilor în parteneriat public-privat”, a declarat ministrul.
Banca Mondială ar vrea doar un Drum Naţional. Proiectul de parteneriat public-privat al autostrăzii Comarnic-Braşov, de 55 de km, estimat la 4,8 miliarde de euro în total (construcţie, operare şi administrare pe o perioadă de 26 de ani), a rămas fără finanţare în primăvara anului trecut după ce consorţiul Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia), care a câştigat licitaţia, a renunţat la contract. O astfel de investiţie nu e însă văzută cu ochi buni de Banca Mondială, care consideră că în loc de Comarnic-Braşov ar trebui făcut un proiect-pilot sub forma unui drum naţional, care ar costa doar 500 de milioane de euro. Informaţia a fost dezvăluită de presă dintr-un raport secret al Băncii.

Comentarii

Ultimă oră