Sari la conținut

Ministrul Anca Boagiu a declarat că, momentan, ministerul transporturilor este în negocieri cu constructorul american Bechtel pentru "o normalitate a preţurilor".

Lucrările la autostrada Transilvania, demarate în 2004, au fost sistate la începutul acestui an în urma datoriilor pe care statul român le are către constructor. Din autostradă s-au realizat doar 42 de kilometri, respectiv tronsonul Turda-Gilău.
Anca Boagiu: Negociem cu Bechtel pentru ca acest contract să intre într-o normalitate a preţurilor. Prezentă în judeţul Arad pentru a inspecta şantierul autostrăzii Arad-Timişoara şi reabilitarea DN 79 Arad-Oradea, Anca Boagiu a fost întrebată de jurnalişti despre stadiul negocierilor cu Bechtel, afirmând că sunt în desfăşurare şi vizează obţinerea unor preţuri mai mici, relatează Mediafax. "Sunt în desfăşurare negocierile. Poziţia ministerului este fermă, noi nu avem altceva de făcut decât să negociem acest contract astfel încât să între într-o normalitate a preţurilor", a spus Anca Boagiu.
Datorii de 112 milioane de euro. Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, a declarat, la rândul său, în aceeaşi conferinţa de presă, că pentru deblocarea impasului în ceea ce priveşte oprirea lucrărilor la Autostrada Transilvania ar trebui că statul român să îşi achite datoriile faţă de Bechtel, în valoare de 112 milioane de euro, iar Bechtel să îşi reconsidere cheltuielile indirecte.  "Din punctul de vedere al programului anual pentru 2011 - 2012, acesta ar avea ca şi componente tronsonul Gilău - Nădăşel, din judeţul Cluj, de 8,5 kilometri, şi finalizarea tronsonului 3 C, din judeţul Bihor, în lungime de 63,7 kilometri", a afirmat Pantelimon.
Negocierile au scumpit autostrada. Lucrările de construcţie a Autostrăzii Transilvania au început în 2004 şi au fost sistate, pentru prima oară, în 2005. Contractul iniţial prevedea un cost de 2,2 miliarde de euro pentru întreaga autostradă. Mai mulţi miniştri PDL au renegociat acest contract până valoarea lucrării a ajuns la 7 miliarde. Autostrada trebuia terminată în 2012 dar, în urma întârzierilor, s-a stabilit un nou termen, finalul anului 2013.

Comentarii

Ultimă oră