După negocierile cu Bechtel, ministerul Transporturilor va scoate la licitaţie 6 tronsoane ale autostrăzii Transilvania. Este vorba de aproape 300 de kilometri.

Bechtel va mai lucra doar la tronsoanele Câmpia Turzii - Gilău (unde mai sunt lucrări de finalizat) şi Suplacu de Barcău - Borş (64 de kilometri). Compania americană Bechtel va părăsi Autostrada Transilvania în 2013, după ce va fi finalizat, în zece ani de zile, 116,5 kilometri din totalul de 415 câți are Autostrada Brașov-Borș.
Ce mai e de făcut. Teoretic, din autostrada Transilvania au rămas "libere" Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km). Aproximativ 70% din autostradă nu este finalizată şi nici măcat contractată. Conform contractului iniţial, semnat în 2003, autostrada Transilvania trebuia finalizază în 2012.

 Guvernul are la dispoziţie două variante pentru asigurarea finanţării celor şase tronsoane: fie cu bani de la buget, fie prin varianta parteneriatului public-privat (PPP).



Tronsoane prioritare. Premierul Emil Boc a declarat vineri pentru gândul , pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, că din cele şase tronsoane, două sunt prioritare. "Cele mai importante sunt Gilău-Mihăieşti, de 25 de kilometri, şi Câmpia Turzii-Târgu Mureş, unde a fost oprită proiectarea, dar se poate relua şi apoi licita tronsonul. Celelalte tronsoane (vor fi realizate) ori cu bani de la buget, ori prin PPP", a precizat Emil Boc.
Întrebată de reporteri când se vor face licitaţiile pentru cele şase tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu a precizat că totul depinde de asigurarea finanţării. "Este vorba de finanţare. Dacă le facem în regim de concesiune sau în regim de parteneriat public-privat", a adăugat ministrul Anca Boagiu.

(Explicaţie foto: tronsoanele haşurate cu roşu au fost construite de Bechtel, cele haşurate cu portocaliu vor fi scoase la licitaţie)