Campionul en-titre, Simone Tempestini la bordul unui Ford Fiesta R5, a câştigat prima cursă a sezonului 2016, Raliul Brașovului. Tempestini jr. a condus raliul de la un capăt la celălalt și a reușit șase scratchuri în cele opt probe speciale ale cursei de sub Tâmpa. Singurul pilot care s-a ținut aproape de campionul en-titre, a fost brașoveanul Dan Gîrtofan la bordul unei Skoda Fabia RS, el fiind de altfel cel care a reușit să-i fure lui Tempestini două victorii de probă specială. Giri a încheiat pe poziția a doua prima cursă a sezonului, însă ritmul pe care l-a arătat îl îndreptățește pe pilotul brașovean să spere la mai mult în acest sezon. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de echipajul Bogdan Marișca – Carmen Poenaru, la bordul unui Ford Fiesta R5. Locul patru la general și prima poziție în clasamentul clasei 3, a revenit echipajului Edwin Keleti – Tony Avram pe un Mitsubishi Lancer EVO X. Locul secund al clasei trei a revenit echipajului brașovean Manu Mihalache – Janos Soos pe un Lancer EVO IX.

Pentru prima dată în istoria campionatului naţional, ultima specială a întrecerii a avut rol de Power Stage, aducând puncte bonus primilor 3 clasaţi. Aşadar, Simone Tempestini pleacă de la Braşov cu numărul maxim posibil de puncte, câştigând raliul şi speciala Poiana. Manu Mihalache reprezintă surpriză de pe Power Stage, reuşind al doilea rezultat cu un Mitsubishi Lancer EVO IX de clasa 3. Chiar dacă a pierdut secunde bune la start, Dan Gîrtofan a încheiat ultima specială cu al treilea timp şi a obţinut ultimul punct suplimentar.

Adrian Răspopa la bordul unui Citroen DS3 R3T a făcut un raliu perfect, câştigând toate specialele în cadrul categoriei Două Roţi Motrice şi ocupând cea de-a opta poziţie în clasamentul general. Podiumul 2WD şi al clasei 5 a fost completat de Adrian Teslovan (Citroen DS3) şi Florin Crişan (Renault Clio R3T). Csongor Szabo (Suzuki Swift) a câştigat clasa 9 şi Cupa Suzuki în timp ce Raul Badiu (Dacia Logan) şi-a adjudecat victoria în Cupa Dacia, terminând pe 2 în clasa 9. Romulus Preda (Mitsubishi Lancer EVO VII) a fost cel mai rapid pilot al clasei 11 şi a obţinut şi ultimul punct al clasamentului general. Categoria maşinilor istorice a fost câştigată de George Stancu (Ford Escort MK1) în timp ce Andrei Gîrtofan (Dacia Logan), fiul lui Dan Gîrtofan, a fost cel mai rapid pilot debutant.