Sari la conținut

De la 1 ianuarie 2011 carnetul de muncă a devenit anacronic, după această dată, evidenţa muncii realizându-se electronic prin intermediul registrului general de evidenţă a salariaţilor. La inspectoratele teritoriale de muncă (ITM) angajatorii nu vor mai înregistra contractele individuale de muncă încheiate în 2011 şi nici actele privind executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de muncă, ci vor depune doar menţiuni pentru registrul general de evidenţă a salariaţilor (Revisal). Până pe 25 ianuarie 2011, angajatorii vor depune la inspectoratele teritoriale de muncă, dovezile de calcul a drepturilor salariale aferente lunii decembrie 2010, dată până la care trebuie să se efectueze plata comisionului şi depunerea declaraţiei aferente ultimei luni a anului trecut.  De altfel, angajatorii care mai au nelămuriri referitoare la noua legislaţie privind evidenţa muncii îi pot suna pe  inspectorii ITM Braşov, Ştefan Orban (tel: 0745-114.152) şi Carmen Ion (tel: 0752-019.146 ), cele două persoane fiind desemnate, pentru a oferi relaţii suplimentare refritoare la aceste aspecte.

Cartea de muncă se predă titularului. Pe de altă parte, până în 30 iunie carnetele de muncă trebuie restituite titularului. Multe dintre aceste documente vor fi predate agenţilor economici care, la rândul lor le vor da salariaţilor sau foştilor salariaţi. Sunt si situaţii în care carnetele de muncă pot fi ridicate direct de la sediul ITM Braşov. "Este vorba despre cele 590 de carnete de muncă ale persoanelor care fost angajate ultima dată la societăţile radiate din Registrul Comertului, dar şi de cele aproape 200 de carnete de muncă abandonate şi găsite de noi de-a lungul timpului, unele dintre ele, chiar la gunoi. De altfel, în gestiunea ITM sunt 81.000 de carnete de muncă, iar în cazul în care angajatorii nu pot fi contactaţi va trebui să le predăm tot noi titularilor", a declarat purtătorul de cuvânt al ITM Braşov, Dana Pascu.

Comentarii

Ultimă oră