Sari la conținut


Chiar la două luni de când depunerea exclusiv online a declaraţiei unice 112 a devenit obligatorie, conform hotărârii de guvern care reglementează această îndatorire fiscală, o bună parte din firmele româneşti continuă să meargă cu formularele la ghişeele administraţiilor financiare, scrie revista Capital.


Câţi angajatori depun documentul la ghişeu

Astfel, circa 15%-20% din totalul contribuabililor merg încă la ghişeele administraţiilor financiare pentru a-şi depune documentaţia, conform unor estimări din piaţă. Fie că stau prost cu banii, fie că au o mentalitate învechită, doar 314.500 dintre toţi angajatorii din România au depus declaraţia unică pe internet până pe 25 august, când a fost termenul- limită pentru declaraţiile pe luna iulie, potrivit datelor transmise revistei Capital de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). În judeţul Braşov se aşteaptă ca 15.000 de firme să-şi înregistreze semnătura electronică.


Păsuire până la sfârşitul anului. Deşi se ştia încă de la începutul anului că derogarea care le permite firmelor să depună declaraţia 112 pe hârtie se încheie la sfârşitul lunii iunie, mulţi contribuabili au continuat să se prezinte cu foile la ghişee.

Funcţionarii Fiscului nu au avut decât să se adapteze situaţiei, mai ales că a fost emisă o circulară din partea ministrului finanţelor, Gheorghe Ialomiţianu, care permite încă depunerea în format fizic a declaraţiei. Astfel, conform circularei, până la sfârşitul acestui an se pot primi declaraţiile angajatorilor şi la ghişeu.

Preţ variabil.Preţul unei semnături digitale variază între 59 şi  77 de euro, în funcţie de furnizorul ales. În România există trei  furnizori de semnături digitale, fiecare lucrând în parteneriat cu câte o  instituţie bancară - Cert Sign (parteneriat cu BRD), Digi Sign  (parteneriat cu BT) şi Trans Sped (parteneriat cu BCR).

Un singur certificat pentru mai multe firme.  Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine  de la unul din furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în  condiţiile legii privind semnătura electronică. Semnătura electronică se  eliberează pentru o persoană fizică, aceasta având posibilitatea să  reprezinte la Fisc un număr nelimitat de societăţi.

Comentarii

Ultimă oră