Tot mai mulţi retaileri decid să îşi prelungească programul de funcţionare, cu scopul de a atrage mai mulţi clienţi. Dacă unii au ales să deschidă mai devreme, alţii ţin deschis până aproape de miezul nopţii. Marile lanţuri de hipermarketuri pun în aplicare o nouă strategie de a-şi atrage clienţii. Pe lângă politicile de preţuri cu discount, sau de discount generalizat ori de dezvoltare a mărcilor proprii, retailerii încearcă să atragă şi prin programul de funcţionare. Printre ultimii care au intrat în acest joc, al programelor prelungite, sunt Billa România, parte a grupului german REWE, dar şi Lidl, parte a Lidl&Schwarz, scrie economica.net. Retailerul german Rewe a anuţat astăzi că aproape toate supermarketurile Billa au din 14 aprilie un program de funcţionare prelungit.  Magazinele vor fi deschise de luni până sâmbătă în intervalul 07:00-23:00, iar duminică între 07:00 și 22:00. Până acum, clienţii puteau cumpăra din majoritatea magazinele Billa până cel târziu la ora 22:00, în timpul săptămânii. La Lidl în schimb, managementul a decis ca magazinele să se deschidă mai devreme. Acum , unităţile Lidl îşi deschid porţile de la 7:30 şi funcţionează până la 21:00 de luni până sâmbătă, iar duminica  între 8 - 17. De altfel, şi lanţul de hipermarketuri Kaufland, ce face parte, alături de Lidl, din grupul Lidl&Schwarz are un program similar pentru majoritatea magazinelor: 07.30 - 22.00 în timpul săptămânii.