Grupul german Schwarz, care operează lanţul de hipermarketuri cu preţuri mici Kaufland şi magazinele de tip discount Lidl, a ajuns pe piaţa locală la afaceri de peste 2,3 mld. euro anul trecut, controlând astfel 13% din tot comerţul local cu dominanţă alimentară şi circa un sfert din comerţul modern, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. Nemţii şi-au majorat astfel în ultimul an afacerile cu circa 300 mil. euro. Comerţul modern local - alcătuit din lanţurile de cash & carry, hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount - este dominat de 12 reţele internaţionale care au în total peste 1.100 de magazine şi afaceri de circa 9 mld. euro în 2013, potrivit informaţiilor furnizate de jucătorii din piaţă. Reţelele internaţionale deţin circa 53% din total comerţului local cu dominanţă alimentară, restul fiind controlat de zeci de mii de mici antreprenori locali care deţin alimentare, chioşcuri sau magazine la colţ de bloc, scrie zf.ro.