Sari la conținut

Modificări de program la instituţiile publice din Brașov

modificari-de-program-la-institutiile-publice-din-brasov

   După ce autorităţile centrale au ridicat „gradul de alertă” în ceea ce priveşte coronavirusul, comitetele locale pentru situaţii de urgenţă s-au întrunit pentru a stabili noi măsuri de prevenire a răspândirii virusului.

După închiderea şcolilor, grădiniţelor, creşelor, acum au intervenit modificări de program în ceea ce priveşte instituţiile bugetare.



    Prefectura Braşov: Activitatea cu publicul se închide din 16 până pe 31 martie 2020

Potrivit deciziilor luate ieri, în perioada 16–31 martie 2020, vor fi suspendate activităţile specifice de relaţii cu publicul şi audienţele acordate cetăţenilor de către Prefectura Braşov. În această perioadă se va evita accesul în sediul clădirii, iar cetăţenii pot comunica problemele pe care intenţionează să le semnaleze instituţiei, fie telefonic/fax, fie prin corespondenţă, folosind serviciile poştale/email.

Prin Poştă, sesizările pot fi trimise la adresa Bulevardul Eroilor nr.3-5, cod 500007, numărul de telefon al instituţiei este 0268.419.277, iar cel de fax: 0268.475.105. De asemenea, oamenii pot trimite email-uri, la adresa: petitii@prefecturabrasov.ro.

    La Serviciul Apostilă din incinta Prefecturii accesul nu este restricţionat.


    Permise şi Înmatriculări: De luni (16 martie 2020), doar on-line


   La Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în perioada 16 – 31 martie 2020 se mai pot face doar programări online. Totodată, în perioada 11 – 31 martie 2020, audienţele sunt suspendate, eventualele probleme urmând a fi transmise de cetăţeni prin poştă sau pe e-mail, la adresa permise@prefecturabrasov.ro.


   Pentru operaţiunile care nu se regăsesc la secţiunea online, oamenii trebuie să respecte cu stricteţe indicaţiile personalului de la ghişee. Accesul în incinta instituţiei va fi permis doar titularilor sau persoanelor mandatate sau delegate. Reprezentanţi instituţiei fac apel la cetăţeni să respecte orele de programare şi să evite aşteptarea suplimentară în spaţiile destinate publicului.


    De la Paşapoarte, o recomandare: plătiţi curieratul să vă aducă actul acasă. Toată luna martie 2020, acces în instituţie doar cu programare pe internet!


     Şi la Serviciul „Paşapoarte”, în perioada 11-31 martie 2020, cererile de eliberare a paşapoartelor simple electronice/paşapoartelor simple temporare se depun exclusiv în baza unor programări on-line. De asemenea, cetăţenilor li se recomandă să opteze pentru ridicarea paşapoartelor simple electronice prin serviciile de curierat (cheltuieli de expediţie 8 lei, fără TVA).


    De asemenea, în perioada 11 – 31 martie 2020 vor fi suspendate audienţele, iar accesul în instituţie, în vederea depunerii cererilor de eliberare a paşapoartelor va fi permis doar solicitanţilor şi după caz, reprezentanţilor legali ai acestora, în baza programărilor on-line şi a documentului de identitate, în original.



    Primăria Braşov: doar câteva ore pe zi


      Şi programul cu publicul al Primăriei Braşov , Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, şi al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanei, va modificat. Până în data de 31 martie 2020, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni se va lucra programul de luni până joi, de la 8.30 la 11.30 şi de la 12.00 la 14.30, iar vinerea între 8.30 şi 14.30.



       Cărți e identitate (buletine)


   La „Evidenţa persoanelor”, de luni până joi, se va lucra cu publicul între orele 8.30-14.30, iar vinerea între orele 8.30 şi 12.30. La acestea se adaugă pauze aferente dezinfecţiei.

Ce se poate amâna, amânaţi


   Aceste decizii au fost luate pentru a nu risca închiderea totală a acestor instituţii.


    În aceste condiţii, primarul Braşovului, George Scripcaru face un apel la braşoveni „să amâne, pe cât posibil, obţinerea de avize, autorizaţii, acte de stare civilă care presupun prezenţa la sediul Primăriei sau al instituţiilor din subordinea Consiliului Local, să utilizeze cât mai mult comunicarea, plăţile şi obţinerea documentelor on-line”.



    DAS: Program redus, accesul în birouri, interzis!


    Direcţia de Asistenţă Socială, din cadrul Primăriei municipiului Braşov îşi schimbă programul de lucru, în contextul ameninţării noului virus. Astfel, până în 31 martie 2020, activitatea cu publicul se limitează de luni până joi, în intervalul orar 08.30-11.30 şi 12.00-14.30, iar vinerea în intervalul orar 08.30-12.30.


     Activitatea cu publicul va fi doar în spaţiile special amenajate de la parterul imobilului, accesul beneficiarilor în birouri fiind interzis.


    „Rugăm cetăţenii interesaţi ca pentru activitatea de consiliere şi informare cu privire la serviciile şi beneficiile sociale să utilizeze comunicarea telefonică la numerele 0368/469995, 0368/465415, 0368/464081 sau online pe adresa de e-mail dasbv@dasbv.ro . Depunerea actelor se va face pe e-mail dasbv@dasbv.ro, iar formularele necesare se vor descărca de pe site-ul www.dasbv.ro”, a precizat Monica Chelban purtător de cuvânt al instituţiei. Aceasta a mai recomandat părinţilor să nu aducă minori în instituţie şi în special nou-născuţi.



        Impozite şi taxe


     Tot ieri, s-a decis că, până în 31 martie 2020, la Direcţia Fiscală din cadrul Primăriei Braşov se va lucra cu publicul de luni până joi între orele 8.30 şi 11.30 şi 12.00 la 14.30, iar vinerea între orele 8.30 şi 12.30. Şi la această instituţie vor fi pauze de dezinfectare.


     La CAS, program normal, dar cu o rugăminte: doar dacă este absolut nevoie

    Pentru limitarea propagării virusului COVID 19 la nivelul judeţului şi reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Braşov au anunţat măsuri speciale. Astfel brașovenii sunt rugaţi să limiteze pe cât posibil, deplasarea la ghişeele instituţiei. CAS promite în schimb o comunicare promtă în on-line( ci@casbv.ro ; secretariat@casbv.ro , relatiipublice@casbv.ro ) sau telefonic (0268/547662 - carduri de sănătate, 0761665744 sau 0728288252 - formulare europene, 0268/547634 sau 0268/547662 - orice alte informaţii).



      DGASPC reduce programul de lucru cu publicul


    Până în 31 martie 2020, activitatea cu publicul la nivelul serviciilor funcţionale ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov (DGASPC) se limitează la intervalul orar 10.00-12.00, în fiecare zi, de luni până vineri, au anunţat, de marţi, reprezentanţii instituţiei. „În afara intervalului orar sus-menţionat, accesul în instituţie va fi permis doar persoanelor programate în vederea furnizării unor servicii sociale”, arată instituţia.


     Cererile şi documentele pot fi transmise către DGASPC Braşov pe adresele de email office@dgaspcbv.ro , relatiipublice@dgaspcbv.ro , presa@dgaspcbv.ro  sau pe adresele oficiale ale serviciilor instituţiei, afişate pe site. Documentele pot fi transmise şi pe fax, la numărul de telefon 0268.417100, sau prin poştă, la adresele str. Iuliu Maniu nr. 6 sau str. Apullum nr. 3.



      Reclamaţii on-line la OPC


   La Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC) Braşov programul rămâne deocamdată normal, dar se recomandă folosirea mijloacelor alternative de comunicare. Astfel, braşovenii pot transmite sesizările pe mail ( reclamatii.brasov@anpc.ro ), prin Poştă (Braşov, str. A.I. Cuza nr. 12), telefon (0268/413951) sau fax (0268/418389).



       Arhivele Naţionale, CECCAR, Avocatul Poporului - fără public. Restricţii la instanţe, Registrul Comerţului

Încă de marţi, Arhivele Naţionale a anunţat că îşi suspendă activitatea cu publicul până când va trece perioada critică. Anterior, toate instanţele din Braşov au anunţat că reduc programul cu publicul la 2 ore, la fel şi Registrul Comerţului a introdus măsuri de limitare a adresabilităţii directe. Tot marţi, şi Avocatul Poporului a anunţat că se anulează audienţele, iar CECCAR Braşov a închis activitatea cu publicul, orice problemă urmând a fi rezolvată telefonic sau online.

Audienţele la Casa de Pensii, suspendate. De aveţi treabă pe acolo, aveţi grijă să păstraţi distanţa de 1 metru

Audienţele la Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Braşov sunt suspendate, până în 31 martie 2020, ca măsură împotriva răspândirii coronavirusului. Totuşi, braşovenii mai pot merge la instituţii pentru a depune sau ridica documente, pentru a solicita ajutoare de deces, pentru activitatea de expertiză medical sau alte situaţii urgente. „Pentru aceste situaţii de excepţie, vor fi luate următoarele măsuri minimale: păstrarea unei distanţe de cel puţin un metru între solicitant şi funcţionarul public de la ghişeu, precum şi între publicul aflat în sediul instituţiei; asigurarea unui aflux controlat al publicului în spaţiile închise ale caselor teritoriale de pensii”, transmit reprezentanţii CJP Braşov.


    Pentru alte întrebări, conducerea instituţiei le sugerează brașovenilor să le adreseze telefonic, la nr. 0724.040.709.


    Pentru biletele de tratament, cei intersați pot suna la 0723.301.869. Informaţiile cu privire la stabilirea pensiilor internaţionale se pot oferi la nr. 0726.760.219.



    ITM-ul suspendă şi el audienţele


   Suspendate sunt audienţele şi la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Braşov. Pentru diverse solicitări, braşovenii sunt îndemnaţi să folosească telefoane sau e-mailul.


   „Pentru informaţii care ţin de domeniul de competenţă al instituţiei noastre vă stăm la dispoziţie la următoarele numere de telefon: 0268/413224, 0268/472200 şi 0268/475592. De asemenea, sesizările pot fi transmise prin intermediul poştei la sediul instituţiei noastre din Braşov, str. Ion Raţiu nr.17, jud.Braşov, prin fax la numărul de telefon: 0268/413224 sau prin intermediul poştei electronice la adresa de e-mail: itmbrasov@itmbrasov.ro .


    În această perioadă registrul electronic se preia şi pe e-mail, la fel şi cererile pentru eliberarea parolei”, au precizat reprezentanţii instituţiei.



    Universitatea Transilvania suspendă integral programul de relaţii cu publicul


   Deşi iniţial au stabilit un program restrâns cu publicul, reprezentanţii Universităţii Transilvania au revenit şi au transmis, pe site-ul propriu, că până în 29 martie 2020, sunt suspendate activităţile specifice de relaţii cu publicul. Petiţiile sau alte solicitări pot fi transmise în acestă perioadă telefonic/fax, sau folosind serviciile poştale/email, la datele de contact de pe pagina de internet a universităţii / facultăţilor, disponibile pe site-ul universităţii: https://www.unitbv.ro/ .



  Compania Apa: Evitaţi ghişeul, facturile la apă pot fi achitate şi online!

Braşovenii care au treabă la Compania Apa Braşov sunt rugaţi să evite, în limitele posibilităţilor, deplasările la sediile şi punctele de lucru ale firmei, din localităţile Braşov, Săcele, Rupea şi Codlea. Apelul a fost făcut de operator pentru a reduce riscul transmiterii coronavirusului. „Accesul persoanelor străine în interiorul Companiei, la toate sediile noastre, este restricţionat, iar casieriile şi zonele de relaţii cu clienţii sunt dezinfectate periodic”, a anunţat conducerea companiei.

    În aceste condiţii, consumatorilor li se recomandă să folosească modalităţile de comunicare prin telefon (număr dispecerat 0268/926, disponibil 24 de ore pentru servicii de apă-canal). O altă modalitate de comunicare este prin intermediul paginii de Facebook a Companiei Apa. De asemenea, cetăţenii pot transmite problemele pe mail, la adresa clienţi@apabrasov.ro .


    Tot pentru a evita răspândirea coronavirusului, clienţilor li se recomandă să apeleze la plăţile online, fie prin secţiunea „my account” de pe site-ul companiei (plăţi prin intermediul site-ului, vizualizare facturi, transmitere index), fie prin aplicaţia mobilă „ApaBrasov” - plăţi online, opriri de apă, sesizări.



    Consiliul Judeţean Braşov suspendă audienţele în perioada coronavirusului

Consiliul Judeţean Braşov a anunţat că suspendă programul cu publicul şi audienţele în perioada 12 martie - 31 martie 2020.

      În perioada amintită se va evita accesul în instituţie, iar cetăţenii pot comunica problemele pe care intenţionează să le semnaleze instituţiei, fie online (pe mail), fie telefonic sau prin fax fie prin poştă.


   Scrisorile pot fi expediate la adresa Consiliul Judeţean Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 3-5, cod poştal 500007, localitatea Braşov, judeţul Braşov.

Prin telefon, problemele pot fi comunicate la numărul 0268.410.777, iar pe fax pot fi transmise la numărul 0268.475.576. Cetăţenii care aleg comunicarea online, o pot face pe site-ul instituţiiei, https://site.judbrasov.ro, sau pot trimite mailuri la adresele relatii.publice.cj@judbrasov.ro sau office@judbrasov.ro .


   „Contăm pe sprijinul şi înţelegerea dumneavoastră în vederea desfăşurării în condiţii normale a activităţilor instituţiei”, a transmis preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.

Comentarii

Ultimă oră