Producătorii de motoare din Formula 1, Mercedes, Ferrari, Renault și Honda, se opun planului lui Jean Todt, președintele FIA, și Bernie Ecclestone, administratorul Formulei 1, de a introduce motoare ieftine pentru echipele mici, în scopul de a echilibra competiția dominată în ultimii ani de motoarele germane.

Cei doi doreau susțineau introducerea de motoare ieftine, dar performante, din sezonul 2017, dar Grupul de strategie din Formula 1 a respins propunerea, susține ziarul Bild.
 
Mercedes, Ferrari, Renault și Honda au blocat intrarea unui producător independent de motoare, care să dezvolte pentru echipele mici un propulsor biturbo (cu turbocompresoare secvențiale) la un cost de 10 milioane euro, cu 15-20 milioane mai ieftin decât cele oferite de producătorii tradiționali din Formula 1.

Williams, Red Bull, Toro Rosso, Force India ar fi fost principalele echipe beneficiare ale acestor motoare biturbo, dar Ferrari și Mercedes se opun pentru a nu-și pierde acești clienți.

AER, Ilmor și Mecachrome sunt fabricanții care s-au oferit să producă motoarele biturbo ce includ un sistem de recuperare a energiei. Această inițiativă ar fi crescut competitivitatea echipelor cu buget mic. Echipele mari au făcut însă mari investiții în noua tehnologie hibridă, iar acum FIA dorește reintroducerea motoarelor convenționale pentru a echilibra concurența pe circuit.