Dacia are probleme în Germania şi Franţa, două dintre cele mai mari pieţe de desfacere ale constructorului de la Mioveni, înmatriculările celui mai mare exportator din România scăzând în primul trimestru cu 6,6%, respectiv 13,6%, potrivit datelor raportate de autorităţile celor două ţări, scrie adevarul.ro.
      Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania s-au ridicat la la 10.672 unităţi în primele trei luni,, în scădere cu 6,6%, deşi piaţă germană a fost în urcare cu 6,4%, până la 757.630 de vehicule, potrivit datelor publicate marţi de Biroul german de înmatriculări auto. Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 13,6% în primul trimestru comparativ cu acelaşi interval din 2014, la 24.497 de unităţi, marcând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, pe o piaţă în urcare cu 6,9%. La finalul lunii martie, cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,13%. Cu vânzări de 28.349 de automobile personale în primul trimestru al anului trecut, Dacia avea la sfârşitul lunii martie 2014 o cotă de 6,35% pe piaţa franceză. Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi. Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unităţi.