Daca administrati un magazin online in dezvoltare cu siguranta v-ati intrebat cu ce va poate ajuta in motor de cautare intern. Este un instrument pe care toate magazinele online il utilizeaza insa nu toate la potentialul maxim.


Ce este un motor de cautare interna a unui magazin online?


Imaginati-va ca intrati intr-un magazin de haine. Va grabiti dar pentru ca tricoul din vitrina v-a atras atentia va decideti sa intrati in magazin.


Cu toate acestea, nu va fi usor. Magazinul este foarte aglomerat pentru ca are o campanie de reduceri in desfasurare. Este imposibil sa intrebati ceva un asistent din magazin, toti sunt prea ocupati. Incercati sa gasiti singur tricoul dorit.


Dupa 10 minute parasiti magazinul insa in loc sa va cumparati tricoul plecati pentru ca v-ati saturat pur si simplu de cautat. Era imposibil sa gasiti ceva deoarece in magazin totul era o mare nebunie.


Intr-o astfel de situatie clientul nu numai ca nu a cumparat nimic, dar a renuntat din cauza pierderii de timp. Experienta a fost foarte neplacuta si probabil ca acest client nu va mai reveni vreodata in acel magazin.


Desi am folosit ca exemplu un magazin fizic pentru mica noastra poveste data acelasi lucru se poate si se intampla intr-un magazin online.


Care este principala diferenta intre ele?


Intr-un magazin online clientul nu va petrece nici macar acele 10 minute cautand ceva. Dupa doar 1 minut el va pleca si va abandona cosul de cumparaturi. Va ajunge sa cumpere tot ce nu a putut gasi in magazinul dvs. de la un concurent.


Un motor avansat de cautare interna intr-un magazin online ar fi impiedicat aceasta situatie deoarece ar fi ajutat clientul sa gaseasca rapid produsul cautat. Un motor de cautare interna intr-un magazin online este ca si cum ati avea un asistent de magazin care gaseste ceea ce doriti intr-o fractiune de secunda. Iar acest lucru va face ca acel client sa plece cu tricoul data viitoare.

Avantajele unui motor de cautare interna pentru un magazin online


Imbunatatirea experientei utilizatorilor


Experienta utilizatorului este unul dintre cei mai importanti factori atunci cand vorbim despre fidelizarea clientilor. Un motor de cautare interna va imbunatati experienta utilizatorului deoarece acesta va economisi timp, iar navigarea pe website va fi mult mai simpla.


SEO imbunatatit


Google apreciaza timpul petrecut de utilizatori pe un website si urmareste daca acestia acceseaza mai multe sectiuni ale acestuia. Adaugarea unui motor de cautare interna pe website va imbunatati navigarea in general usurand accesul vizitatorilor la mai multe sectiuni.


Relatii clienti


Probabil considerati ca un serviciu de relatii pentru clienti bun inseamna a fi in permanenta disponibil si pregatit cu raspunsuri. Este adevarat insa in prezent exista o multime de instrumente automate care va pot ajuta si simplifica munca.


Un motor de cautare interna avansat pentru un magazin online ajuta clientii sa se descurce singuri astfel incat motorul de cautare devine asistentul de care vorbeam mai sus. Motorul va cauta produsul chiar daca scrierea este cu greseli, va utiliza sinonime sau istoricul de cautare.


Vanzari incrucisate


Principalul avantaj al adaugarii unui motor de cautare interna performant pentru un magazin online este cresterea vanzarilor. Un asemenea motor de cautare va ajuta clientii sa gaseasca ceea ce doresc in cel mai scurt timp posibil. Si tot acesta va ajuta sa gasiti produse conexe, sa afisati recomandari de produse clientilor sau sa optimizati rezultatele afisate.


Cum adaugati un motor de cautare interna pe un website de tip magazin online?


Pentru a adauga un motor de cautare interna pe un website/aplicatie de comert electronic sau de tip marketplace puteti utiliza un serviciu de gazduire specializata care sa va ofere instante ElasticSearch.


Ce este ElasticSearch?


ElasticSearch este un motor de cautare si analiza in timp real pentru website iar principale sale avantaje competitive distincte sunt flexibilitatea si usurinta de utilizare. ElasticSearch poate fi implementat cu usurinta in orice magazin online.


ES este open-source, scalabil orizontal, implementat pe baza bibliotecii Apache Lucene. Instrumentul interactioneaza cu lumea exterioara prin intermediul API-ului HTTP iar transferul si prelucrarea datelor catre ElasticSearch se efectueaza prin JSON.


Ce poate face ElasticSearch pentru magazinul dvs. online?


Utilizarea ElasticSearch pentru magazinele online permite un nivel ridicat de relevanta, flexibilitate si caracteristici de cautare specifice care vor creste retentia si conversia. In plus, ElasticSearch ofera cele mai puternice capabilitati de cautare full-text disponibile in orice produs open source.


ElasticSearch poate fi configurat sa ofere functii cheie de cautare pentru magazinele online, cum ar fi:


l completare automata (sau introducere automata, sugestii de interogare)
l cautare expresii
l evidentiere termeni cautare
l sugestii de interogare
l corectare scriere
l cautare dupa radacina cuvantului (fuzzy search)
l sinonime
l cautare fatetata
l paginarea rezultatelor
l intervale de preturi

l si multe altele.


Companii mari sau mai mici, cu magazine online de mii sau chiar sute de mii de produse si clienti utilizeaza ElasticSearch. Dintre acestea, amintim: Amazon, Dell, Netflix, Facebook, Microsoft, eBay, Mozilla si multi altii.

ElasticSearch va permite sa mariti dimensiunea website-ului asigurand o experienta imbunatatita a utilizatorului prin ofereirea de cautari rapide si filtrarea a milioane de inregistrari.


Cresterea ratei de conversie prin functia de cautare intr-un magazin online


Potrivit studiilor, vizitatorii care utilizeaza functia de cautare pe un website au rate de conversie de 4-5 ori mai mari decat cei care doar navigheaza prin magazin. Prin imbunatatirea rezultatelor cautarilor pe care clientii le fac proprietarii de magazine online pot creste ratele de conversie si pot obtine un profit mai mare.


ElasticSearch este motorul de cautare optim care va permite sa mariti ratele de conversie avand un site web eficient, usor de navigat si relevant pentru utilizatorii finali.Avantajele cheie ale Elasticsearch sunt viteza, economia de timp, rentabilitatea si scalabilitatea.