Sari la conținut

“Şi uitarea-i scrisă-n legile omeneşti”, spune o vorbă din bătrâni, pe care o demonstrează cu vârf şi îndesat clienţii de taxi-uri. Braşovenii nu fac excepţie, astfel încât am putea realiza un top al lucrurilor pierdute pe bancheta din spate.
Telefoane, fără număr. În mod categoric, telefoanele mobile sunt cele mai des pierdute obiecte. Ne-au asigurat de acest fapt dispecerii de la firmele de taximetrie. Pentru a preveni o asemenea situaţie, Laura Popescu, proprietar al firmei Ro Taxi, ne sfătuieşte: “Să se reţină în ce maşină se urcă, un semnalment, numele şoferului de pe ecuson, numărul de turelă (scrie pe maşină, lângă firmă ) sau de bon. Sau, imediat să sune pe numărul lor, iar şoferul aude că sună alt telefon decât al lui şi atunci ne anunţă. Dar dacă nu sună, iar alt client se urcă... Nu toţi sunt cu bun simţ!”
Chei şi umbrele. Dacă le-am aşeza pe amândouă pe locul doi, n-ar fi nicio greşeală. Pe de altă parte, acestea se recuperează mai uşor, sau nu reprezintă o tentaţie pentru următorul client. Există însă şi şoferi de taxi care se bucură de neatenţia clienţilor cu capul în nori şi îşi înşusesc lucrurile pe care le găsesc în maşină. Cei prinşi sunt pedepsiţi de patroni, chiar cu concedierea. Pentru că afectează încrederea clienţilor în firmă.
Actele şi altele. Poziţia a treia în topul lucrurilor pierdute într-un taxi ar reveni documentelor - acte, mape, CD-uri. Dacă sunt buletine, atunci şoferii le înapoiază destinatarilor chiar la adresă, lăsându-le în cutia poştală. Cosmin Covei din formaţia Ţapinarii îşi aduce aminte de o astfel de situaţie: “Mi-am uitat actele şi mi le-a adus, a venit la adresă, s-a autosesizat. Nu a pretins bani în schimb. Dar i-a cinstit tata”.  Totodată, nu puţine au fost situaţiile în care s-au uitat ochelarii de soare, portofelele, cumpărăturile, bagajele, animalele de companie şi cardurile. “Băiatul meu a uitat un rucsac – cu acte şi contracte -  şi nu i s-a mai înapoiat. Nu ştia nici măcar de la ce firmă era taxi-ul. Asta este cea mai mare greşeală pe care o fac toţi. Se suie într-o maşină, din parcare, fără să se uite ce firmă este”, ne-a declarat dispecera de la Sprinten Taxi.
Uneori, clienţii uită să plătească. Sau recunosc că nu au bani şi lasă un act de identate... fals. Iar şoferii nu au cum să verifice pe moment dacă datele corespund cu cele ale clientului şi rămân fără bani.
Cazuri deosebite. Cei de la firmele RoTaxi şi Tod Taxi îşi amintesc de copiii uitaţi pe bancheta din spate. Toţi au fost înapoiaţi în siguranţă mămicilor grăbite.
Un şofer de la Etax a rămas cu darul de nuntă al clienţilor. “Om s-a făcut şoferul ăla. Mulţi pleacă de la chef, nu sunt atenţi, într-o zi or să-şi uite şi capul, atât de agitaţi sunt”, ne spune dispecera firmei. Dispecerul de la firma Martax concluzionează: “noi nu răspundem de lucrurile pierdute în taxi. Şoferul nu este obligat să vadă dacă a uitat ceva clientul.”
Vedete uituce. Nici vedetele nu scapă de acest “viciu”. Campion este Mihai Dobre de la Şuie Paparude, după cum ne-a declarat, “odată la trei luni îmi uit telefonul, însă doar dacă sunt sunat, că altfel el zace în buzunar. Dar mi întâmplă în special când nu sunt în Bucureşti, ultima oară a fost la Cluj. Să le recuperez? Nu, deloc. Nu mai ştiam unde le-am pierdut... Odată era să-mi uit şi laptopul, noroc că şi-a adus aminte şoferul că îl am în portbagaj!” Anca Pepelea

Comentarii

Ultimă oră