Sari la conținut

Câteva concepte şi maşini noi la Salonul Auto de la Geneva

Cu o bogată istorie în spate, prima ediţie a salonului s-a desfăşurat în anul 1905, ce-i drept una naţională. Abia în anul 1924 a avut loc prima ediţie internaţională a salonului.

Această expoziţie anuală de automobile face parte, alături de saloanele de la Detroit, de la Paris şi de la Frankfurt, din suita celor mai prestigioase manifestaţii de acest gen din lume. Trebuie menţionat ca au fost două perioade de întrerupere în istoria salonului, şi anume între anii 1907 - 1922  şi 1939 - 1947.De-a lungul acestor ediţii au fost lansate foarte multe concepte care au devenit maşini de mare succes.

Anul acesta este cea de-a 82-a ediţie internaţională a salonului. Toţi marii producători auto au venit la Geneva cu ultimele lor creaţii. Este de remarcat numărul în creştere al maşinilor electrice şi cu propulsie alternativă, aproximativ 34 de mărci au expus peste 50 de modele ecologice. Iată câteva dintre cele mai interesante maşini şi concepte prezente la salon:

Dacia Dokker. Dokker va fi o utilitară mult mai practică decât Logan Van. Uşile din spate ale maşinii sunt culisabile pentru a facilita accesul la marfă în spaţiile înguste. Hayonul a fost înlocuit cu două uşi asimetrice din acelaşi motiv de uşurinţă în manevrarea mărfurilor. Există şi o versiune pentru persoane, la care vor fi instalate scaune şi geamuri laterale şi pentru uşile din spate, în rest echipamentul urmând a fi păstrat la cote minime, pentru obţinerea unui preţ cât mai avantajos.

Ford B-Max. Firma Ford prezintă în premieră mondială Ford B-Max, construit la Craiova. Maşina are o lungime puţin peste 4 metri, fiind construită pe platforma lui Ford Fiesta. Portierele din faţă se deschid clasic în schimb cele din spate sunt culisante.

Hyundai i-oniq. Este un concept care doreşte să vină cu câteva idei inovatoare, plecând chiar de la designul maşinii care este mult diferit faţă de modelele anterioare ale mărcii. Maşina este compactă având aproximativ 4,4 metri lungime. La nivelul propulsiei, Hyundai i-oniq propune un sistem serial-hibrid, cu un motor pe benzină de un litru, în trei cilindri, în partea din faţă, un pachet de baterii litiu-ion şi 2 motoare electrice în spate.

Lamborghini Adventador J. Maşina unicat de la Geneva este o bijuterie automobilistică. Pentru ca ea să fie cât mai uşoară, s-a renunţat la parbriz, acoperiş şi cam la orice element de lux şi confort (de la sistemul multimedia până la climatizare). În plus, interiorul este îmbrăcat într-un nou material: denumit Carboskin, acesta este o mixtură de fibră de carbon şi o răşină specială, astfel materialul fiind şi flexibil, şi foarte rezistent. Maşina este dotată cu un motor V12 care dezvoltă 700 CP şi tracţiune integrală. De asemenea, există deflectoare aerodinamice pentru a proteja pilotul la viteze foarte mari.

Opel Mokka. Este un SUV de clasă mică de 4,28 metri lungime şi este bazat pe platforma tehnică a lui Opel Corsa. Maşina este foarte practică având un portbagaj cu o capacitate de 533 litri, care, prin rabatarea banchetei fracţionabile, ajunge la 1.370 de litri. Opel Mokka va fi oferită cu trei tipuri de motorizare: pe benzină, motor de 1,6 litri, 115 CP, tracţiune faţă şi cutie manuală cu 6 trepte; turbo pe benzină, de 1,4 litri, 140 CP, având şi opţiunea de tracţiune integrală; diesel de 1,7 litri, 130 CP, cu opţiunea de tracţiune integrală.

Toyota Yaris Hybrid. Sub aspect exterior, maşina nu se diferenţiază foarte mult de un Yaris obişnuit, însă propulsia hibridă promite performanţe foarte bune. Este vorba despre combinarea unui motor pe benzină de 1,5 litri cu un motor electric. Puterea totală a sistemului de propulsie hibridă va fi de 100 CP. Maşina va fi foarte economică consumând doar 3.5 litri/100 km în ciclu mixt. De asemenea, emisiile poluante vor fi foarte mici, mai mici ca la orice maşină cu propulsie termică existentă pe piaţă, doar 79 g/km.

Tata Megapixel. Este o maşină în special de oraş, cu patru locuri şi propulsie hibridă. Conceptul Tata are o autonomie de 900 km, ceea ce îl face un concurent serios pentru maşinile electrice de oraş ale unor firme ca Renault. Maşina este dotată cu o baterie de 13 kWh şi un motor termic cu un singur cilindru. Motorul va funcţiona doar pentru a încărca bateriile în timpul mersului şi astfel emisiile de CO2 sunt foarte mici chiar şi pentru un hibrid - 22 g/km. Autonomia în mod full-electric este de 84 km dar impresionant este consumul de combustibil - Megapixel ar trebui să parcurgă 100 km cu doar un singur litru de benzină consumat.

Comentarii

Ultimă oră