Sari la conținut

Constructorul german BMW a prezentat conceptul i8 Spyder, varianta decapotabilă a modelului i8 hibrid, la Salonul Auto de la Beijing.

Maşina este propulsată de un motor electric care dezvoltă 131 CP şi un motor termic în 3 cilindri, de 1,5 litri, pe benzină, care dezvoltă 223 CP. Motorul termic are rolul de a pune în mișcare roțile punții spate, iar cel electric de a transmite puterea spre roțile față. Motoarele sunt capabile să lucreze în tandem pentru a oferi tracţiune integrală. Puterea combinată a celor două motoare se ridică la 354 CP, în timp ce cuplul maxim generat poate atinge 550 Nm.
Maşina este uşoară şi confortabilă. Bateria litiu-ion este depozitată sub caroserie, în şasiu. Noile materiale fac ca automobilul să fie foarte uşor, maşina cântărind doar 1.630 de kilograme. Şasiul este realizat din plastic întărit cu fibră de carbon iar panourile laterale din aluminiu tratat.
Modelul prezintă o capotă semitransparentă, fa­ruri cu laser și un spoiler integrat în geamul spate. La acestea se adaugă un difuzor spate și uși care se deschid în plan vertical. Maşina măsoară 4.48 me­tri lungime și dispune de un ampatament de 2.65 me­tri, dimensiuni care asigură spațiu și confort mai mult decât suficient la interior.
Performanţă cu un consum redus. Cu o distribuție ide­ală a maselor, 50 % pe puntea față și 50% pe puntea spate, i8 Spyder pro­mite echilibru, stabilitate și manevrabilitate specifică maşinilor sport BMW.
BMW i8 Spyder poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5 secunde și atinge o viteză maximă  de 250 km/h. Maşina con­sumă 3 litri/ 100 km și are o autonomie de 30 kilometri doar cu motorul electric.
Deocamdată doar în stadiu de concept, BMW i8 Spyder va intra în producţia de serie în 2014 sau 2015.

Comentarii

Ultimă oră