Sari la conținut

Arhitectul Alexandru Filipescu a devenit „Cetăţean de Onoare” al Braşovului

arhitectul-alexandru-filipescu-a-devenit-cetatean-de-onoare-al-brasovului

Arhitectul care a „desenat” străzile Braşovului este de acum Cetăţean de Onoare al municipului căruia i-a schimbat destul de mult, de-a lungul timpului, înfăţişarea.

Alexandru Filipescu este cetăţean al municipiului Braşov, din anul 1953 fiind şef de proiect şi proiectant de bază în municipiul Braşov.

Consilierii locali au decis să îi confere acestuia titlul de Cetăţean de Onoare al municipiului Braşov. Acest lucru s-a şi întâmplat sâmbătă, când arhitectul Alexandru Filipescu, ce timp de decenii întregi s-a luptat pentru punerea în operă a unor proiecte importante pentru modernizarea infrastructurii Braşovului, a fost investit cu titlul de Cetăţean de Onoare al municipiului Braşov.

Printre cele mai importante realizări ale sale se numără:

- drumul Braşov – Warthe – Poiana Braşov în lungime de 14,2 kilometri – a fost prima mare lucrare proiectată între 1961 – 1962 şi executată între 1963 – 1964, lucrare care e emblematică pentru municipiul Braşov;

- modernizarea bulevardelor Carpaţi, Eroilor, sectorul Cercul Militar, Hidromecanica – prima lucrare stradală cu 6 şi 4 benzi de circulaţie din Braşov prin care s-a valorificat centrul oraşului cu sistematizarea parcului central şi crearea unui parcaj pentru Hotel Aro;

- crearea bulevardului Griviţei cu 4 benzi de circulaţie cu nodul rutier ,,Fartec’’ cu un mare pasaj – pod rutier a cărui soluţie prevăzută ca definitivă în proiect în 1970 e realizată acum prin dublarea podului;

- modernizare de pe strada Lungă cu 4 benzi de circulaţie şi cu sistematizarea intersecţiei cu strada Sportul Popular şi Calea Făgăraş;

- realizarea celor 6 benzi ale bulevardului Victoriei, cu profil transversal, bulevard ce deserveşte Gara CFR, dar şi sistematizarea pieţii acesteia;

- construirea a 4 benzi de circulaţie pe strada Sportul Popular prin care se întregea semiinelara de circulaţie de la intrarea în oraş dinspre Bucureşti şi ieşirea spre Făgăraş (DN 1) şi Bran – Câmpulung (DN 73);

- alcătuirea studiului pentru Ocolitoarea rutieră a Braşovului în 1981;

- semaforizarea automată a primei intersecţii din Braşov din zona Hotel ,,Aro’’;

- semaforizarea automată celor 16 intersecţii principale din municipiul Braşov.


    Încă de dinainte de anii `80, Alexandru Filipescu identifica drept o necesitate construirea de pasaje pietonale subterane în zona Gării, la Modarom şi la Star.


  Printre cele mai importante realizări ale arhitectului Alexandru Filipescu ca şef de colectiv în municipiul Braşov sunt:

- coordonarea, supravegherea tuturor proiectelor între 1957-1988, proiecte pentru modernizarea străzilor secundare, cele de amenajări exterioare din cvartalele noi de locuinţe privind străzile şi aleile carosabile, sistematizarea verticală, trotuare, parcaje, plantaţii şi zone verzi;

- elaborarea capitolului ,,Circulaţie’’ din cadrul Schiţelor de Sistematizare pentru municipiul Braşov din 1960, 1965, 1970 – 1980 în cadrul căruia a indicat unele lucrări privind circulaţia rutieră şi pietonală cum ar fi – Telecabină pe muntele Tâmpa (1970), Pasaje pietonale subterane în – zona pieţii Gării Braşov, zona Hidromecanica (realizate după 1970), zona Prefecturii şi magazinul STAR;

- tunel rutier şi pietonal între centrul oraşului şi cartierul Răcădău.

Sursa: bzb.ro

Comentarii

Ultimă oră