Sari la conținut

Afişajul electoral la Braşov, miză uriaşă pentru firmele specializate

La Braşov sunt pregătite de start pentru afişajul electoral şase firme, cu care candidaţii pot încheia contracte. Rămâne de văzut cine va avea “trecere” la autorizaţiile pentru reclama electorală.  Asta în condiţiile în care asociaţi şi administratori la una dintre societăţi sunt doi apropiaţi ai primarului PDL din Braşov, George Scripcaru. Societatea celor doi a obţinut în ultimii ani câştiguri fabuloase în  condiţii de criză. Contractele firmelor ce închiriază panouri publicitare nu au mai fost reanalizate de ani buni. Ca să facă afaceri în domeniu firmele de profil trebuie să aibă acordul Primăriei. După organizarea unor licitaţii se încheie contracte. Însă nimeni nu le-a mai reanalizat de ani buni. Pentru patru dintre firmele nominalizate de Primărie, prin purtătorul de cuvânt, contractele expiră la finele acestui an, iar pentru alte două contractele sunt valabile pentru patru, respectiv, cinci ani. "Este decizia fiecărei firme care deţine panouri să încheie contracte cu cine crede de cuviinţă. Indiferent dacă e vorba de societate comerciale sau oricine doreşte să facă publicitate pe aceste panouri. Atâta timp cât se respectă prevederile legale" a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.

Afacere portocalie. MIX TV a analizat situaţia unei firme care ar putea pune mâna pe bani buni din campania de publicitate electorală din acest an. Asta după modelul alegerilor trecute. În actele societăţii CITY AD SRL sunt aceleaşi nume. Ele par să nu figureze deloc întâmplător în afacere. Acţionarii firmei sunt cunoscuţi ca fiind apropiaţi ai lui Scripcaru, căruia îi conduc afacerea media de la RTT. Au avut şi contracte încheiate pentru publicitatea stradală încheiate cu acelaşi Scripcaru, dar de această dată din postura de primar. După un calcul simplu ajungem la o concluzie incredibilă. Primăria Braşov a adus la bugetul local, în 2008, de exemplu, din chiriile pentru spaţiile publicitare din oraş, aproape opt miliarde de lei vechi. Însă revoltător este că din aceeaşi afacere o singură firmă, adică CITY AD SRL,  a câştigat peste zece de miliarde de lei vechi, tot în 2008. Nici în următorii ani situaţia nu a stat rău pentru societate. Potrivit Ministerului de Finanţe, în anul de criză 2009, profitul net al firmei a fost de aproape şapte miliarde şi jumătate de lei vechi.  În 2010, tot în criză, profitul firmei a crescut cu aproape o treime, până la zece miliarde de lei vechi. (vezi galeria foto). Rămâne de văzut cu ce candidaţi vor încheia contracte pentru afişajul electoral cele şase firme. Asta în condiţiile în care panouri ale unui candidat independent pentru alegerile locale tronează deja în municipiu, iar Primăria condusă de George Scripcaru declară că nu ştie nimic. Şi există deja un candidat al opoziţiei care a cerut aprobare de la Primărie, dar a fost refuzat.

Comentarii

Ultimă oră