Sari la conținut

0 (ZERO) km de autostradă în 2014. Nu mai avem AUTOSTRĂZI nici măcar pe hârtie!

0-zero-km-de-autostrada-in-2014-nu-mai-avem-autostrazi-nici-macar-pe-hartie-

Guvernul Ponta a reuşit în 2014 recordul NEGATIV de a nu inaugura niciun kilometru de autostradă. În plus, în Master Planul General de Transport trimis de autorităţile române la Bruxelles, autostrăzile au fost înlocuite cu drumuri EXPRES. Doar 650 de km. de autostradă se mai regăsesc în planurile Executivului de la Bucureşti pentru următorii ani, în condiţiile în care premierul anunţa în urmă cu câteva luni (foto) 2.400 km. de autostradă până în 2020.

Ministerul Transporturilor lansează astăzi în dezbatere publică Master Planul General de Transport. Ministrul Ioan Rus, prezintă, miercuri, Masterplanul General de Transport în Comisiile pentru transporturi din Camera Deputaţilor şi Senat.

Potrivit documentului, necesarul de autostrăzi al României este de doar 656 de kilometri, costurile estimate pentru realizarea lor, până în 2030, ridicându-se la 6,282 milioane de euro, fără TVA.

Pe de altă parte, România ar trebui să mai construiască 2.226 de kilometri de drumuri expres, costul estimat al acestora fiind de 17,519 milioane de euro, fără TVA.

În prezent, România are 644 de kilometri de autostrăzi şi niciun kilometru de drum expres.

Master Planul de Transport diferă puternic de planurile pe care guvernul le-a prezentat la finalul anului trecut, care arătau că în România vor fi construiţi până în 2020 alţi circa 2.400 de kilometri de autostrăzi, pe lângă cei 644 de kilometri pe care România îi are în prezent. Costul estimat al autostrăzilor şi drumurilor expres prezentate în Master Plan se ridică la aproape 24 miliarde de euro.

"Diferenţele între autostradă şi drum expres nu sunt semnificative. Noi am prefera bineînţeles autostradă, dar e bun şi drumul expres între Piteşti şi Sibiu, mai bun decât nimic. Important e să se facă ceva! Ne-am săturat de vorbe şi de lipsă de decizii! Ar trebui ca toate guvernele de acum înainte să îşi asume acest Master Plan şi să treacă la fapte. Nu să mai treacă ani de zile cu studii de fezabilitate, când se va mai face drumul efectiv?!", a declarat la REALITATEA TV Viorel Stroe, vicepreşedintele AUTOMOBILE DACIA.

Potrivit oficialului Dacia, un semn bun din Master Plan este legătura între Piteşti şi Craiova, esenţială pentru dezvoltarea industriei auto din România, care se axează pe pilonii Dacia şi Ford.

Comisia Europeană a acceptat la sfârşitul lunii septembrie ca Master Planul General de Transport să fie supus dezbaterii publice.

Până la organizarea ședințelor publice, reprezentanții Comisiei au recomandat AM POST adoptarea unor măsuri precum:

- Îmbunătățirea metodologiei de elaborare a Master Planului, prin adăugarea unor scenarii alternative de testare a proiectelor de transport, care să includă criterii de selecție ce vizează performanța economică, apartenența la rețeaua TEN-T Core, precum și criterii de mediu;

- Revizuirea valorilor estimate pentru fiecare proiect în parte;Asumarea reformei feroviare, care presupune punerea accentului pe o rețea feroviară redusă, introducerea serviciilor competitive pentru pasageri, a unui sistem de responsabilizare pentru performanță și a unui program de creștere a eficienței;

- Acordarea unei atenții sporite proiectelor care închid coridoarele europene de transport în actuala perioadă de programare.

Master Planul General de Transport va fi făcut public în data de 1 octombrie 2014, odată cu prezentarea acestuia în cadrul ședinței Comisiilor reunite de transport ale Parlamentului României.

Calendarul dezbaterilor cuprinde ședințe publice organizate de AM POST pentru fiecare domeniu de transport, după cum urmează:

7 octombrie: rutier; 9 octombrie: feroviar; 13 octombrie: naval; 15 octombrie: aerian și intermodal.

LISTA Proiectelor de transport rutier din Master Plan:

In noua strategia oficiala nu se pomeneste nicaieri de inelul de centura la nivel de autostrada al Capitalei, scrie Hotnews.ro.

In mod curios, despre oricare inel de autostrada de centura a Capitalei, fie ea de Nord sau de Sud, nu se spune nici un cuvant in document. Se precizeaza doar intentia modernizarii actualei centuri sud (care de curand a ramas cu contractele de modernizare reziliate) la standard de drum expres.

Din tabelele MPGT-ului aflam ca autostrazile planificate sunt: Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), scrie realitatea.net

Sursa foto: agerpres

Comentarii

Ultimă oră