Potrivit ziare.com, brasoveanul Arpad Molnar a invatat sa repare "cutiuta de carton" a parintilor sai inca din copilarie. In 1995 a infiintat service-ul pentru Trabant, care ofera inclusiv servicii de restaurare.
"Inca din anii '80, in vremea comunistilor, parintii mei au cumparat un Trabant. De mic copil am invatat sa repar aceasta masinuta. In 1992 am inceput sa repar si alte Trabanturi", a spus Arpad Molnar.
Nascut in 1974, este de profesie inginer auto. Afacerea cu Trabanturi nu a fost niciodata una care sa aduca satisfactii materiale insemnate, iar programul Rabla a redus-o la stadiul de pasiune.
"Practic, nu a fost o afacere din care sa poti trai decent. Atelierul a functionat numai dupa-amiaza, dimineata am lucrat ca electrician la fabrica de rulmenti. Cercul de clienti s-a format din posesorii de Trabant din Brasov, apoi s-a extins in toata tara. Cu programul Rabla a scazut foarte mult numarul Trabanturilor in toata tara, asa ca, momentan, reparam si restauram numai din pasiune", a spus el.
Au fost lucrari care au durat pana in zori, dar spune ca reactia trecatorilor sau aprecierile primite la evenimente specifice fac ca efortul sa fi meritat.
"Pe parcursul anilor am avut cateva restaurari complete, care au meritat rabdarea cu care am lucrat nopti intregi. Satisfactia adevarata a venit cand ai reusit sa obtii cate un zambet pe obrazul trecatorilor circuland cu ele pe strada sau din aprecierea pe care ai primit-o la cate un festival sau o expozitie", a spus brasoveanul.
Restaurare de mii de euro
Cea mai scumpa lucrare realizata a fost pentru un client din Bucuresti si a costat cateva mii de euro, bani cu care putea fi cumparata o masina noua mai ieftina.
Trabantul, fabricat in 1982, a fost readus in totalitate la starea din fabrica, cu toate piesele originale, a precizat brasoveanul, a carui activitate principala se desfasoara tot in domeniul auto - se ocupa cu montarea carligelor de remorcare si repararea remorcilor.

Colectia de Trabanturi
Arpad Molnar este el insusi colectionar de Trabanturi, cu opt modele impresionante. Una dintre masini este un Trabant Tramp, un cabrio original din fabrica, fiind conceputa pentru granicerii de la Zidul Berlinului. In Romania sunt doua astfel de modele, proprietarul celui de-al doilea fiind tot un brasovean, Lazar Farcas.
Mai multe detalii aici!