Sari la conținut

Turismul balnear, o nişă ce nu trebuie ratată

turismul-balnear-o-nisa-ce-nu-trebuie-ratata

Turismul balnear este o nişă pe care România nu trebuie să o rateze şi una dintre priorităţile strategice pentru 2013 va consta în investiţii în infrastructura specifică, pentru a ajuta dezvoltarea acestui domeniu.

Aceasta este opinia ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Eduard Hellvig, la deschiderea conferinţei internaţionale privind turismul de sănătate.
„Din punctul meu de vedere, turismul balnear, turismul medical este o nişă pe care România nu trebuie să o rateze. Este adevărat, la nivel de infrastructură lucrurile nu stau aşa cum ne-am dori, din aceste considerente am spus că una dintre priorităţile strategice pe care trebuie să le avem în următoarea perioadă este să corelăm ceea ce există ca potenţial natural în România cu investiţiile în infrastructura specifică. Ca atare, una dintre priorităţile strategice pentru 2013 va fi şi investiţii în ceea ce înseamnă infrastructură, pentru a ajuta dezvoltarea domeniului turismului medical şi a turismului balnear", a precizat ministrul.
Potrivit datelor statistice, a subliniat acesta, România are un potenţial enorm în zona de turism balnear, iar pe acest considerent nu este suficientă o abordare strict sistemică, din perspectiva ministerului, ci este necesară o colaborare instituţională cu patronatele şi industria de profil.
„Sunt convins de colaborarea între MDRT şi Ministerul Sănătăţii, dacă vom face politici coerente între ceea ce înseamnă dezvoltarea infrastructurii, profilul medicilor necesar şi pregătirea acestora la un standard - pentru că nu ajunge să fii competitiv în piaţa naţională. Este un produs pe care vrem să-l exploatăm, în sensul că aşteptăm să vină turişti străini. Avantajul acestui tip de turism este că cei care vin la relaxare nu vin singuri, vin însoţiţi de familie. Aceştia au capacitatea, dacă sunt mulţumiţi de servicii, să promoveze turismul balnear în ţările de provenienţă şi, ca atare, acest mecanism de dezvoltare a unui marketing eficient şi a finanţării infrastructurii în zona balneară arată că România are potenţial mare şi este obligaţia noastră să valorificăm acest potenţial", a arătat Hellvig.
Şeful de la MDRT a subliniat că scopul nu este de a ocupa un procent din piaţa de turism din România, ci important este să existe un procent dintr-un business, dintr-un domeniu turistic, care să aducă o contribuţie cât mai mare în PIB. „Obiectivul nostru nu este de a ocupa o cotă de piaţă, ci de a fi competitivi şi cred că România are obligaţia de a fi perfectă în ceea ce face. Suntem într-o piaţă globalizată, într-o piaţă care nu ne permite să fim jucători de mâna a doua. În orice domeniu trebuie să fim performanţi şi, ca atare, nu ne permitem să facem lucrurile la jumătate de măsură", a spus el.
El a admis că, dacă într-un timp, în România exista un turism balnear dezvoltat, în urma campaniilor anti-aging şi a promovării tratamentelor Anei Aslan, acum acest domeniu a scăzut foarte mult, sub potenţialul existent, în special din cauza diminuării investiţiilor în infrastructura specifică.
Însă, în opinia ministrului Dezvoltării, pentru România acest domeniu de activitate trebuie să rămână unul strategic, pentru ca există o tradiţie şi recunoaştere internaţională.
„Ca în orice alt domeniu, în turism, când ai recunoaştere internaţională, când brandul de ţară într-un anumit domeniu este cunoscut foarte bine, este şi mai uşor de promovat, pentru că au garanţia cei care vin că, într-adevăr, acolo este performanţă în ceea ce se face“, a subliniat acesta.
Raportat la ţările învecinate, cum ar fi Ungaria, Eduard Hellvig a fost de acord că aceasta a investit foarte mult în zona de turism balnear, însă a subliniat existenţa resurselor din România, care sunt extraordinare“.

Comentarii

Ultimă oră