Viteza de săpare a tunelurilor Magistralei 5 a Metroului bucureştean a fost de 20 de metri pe zi, ceea ce înseamnă că tunelurile mult mai dificile de pe viitoarele Autostrăzi Sibiu-Piteşti și Comarnic-Braşov vor dura aproximativ doi, respectiv trei ani.

Autostrada Comarnic-Braşov va avea o lungime de 60 km, din care 53,2 km de autostradă propriu-zisă şi aproximativ 7 km de legături (tot în regim de autostradă) spre localităţile pe lângă care trece, respectiv Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov.

Pe această autostradă vor fi 19 viaducte în lungime totală de aproape 3 km, 15 poduri şi aproximativ 20 km de tuneluri.

Presupunând că va fi atinsă viteza de săpare de 20 de metri pe zi, calculele arată că cei 20 de kilometri de tuneluri de pe Comarnic-Braşov ar putea fi gata în aproximativ trei ani.

Aceștia au un cost total estimat la aproape 400 de milioane de euro, costul pentru fiecare kilometru de tunel al autostrăzii fiind, astfel, de 20 de milioane de euro.