Au început modernizările la sistemul de alarmare a populaţiei în Brașov. Orașul nostru are acum trei sirene „vorbitoare”. Una a fost montată pe Hotelul Capitol, una la Casa Sfatului, iar a treia pe strada Soarelui. Alte 27 de sirene electrice din municipiu urmează să fie îmbunătățite.

    Deoarece exerciţiul de alarmare a populaţiei desfăşurat în luna aprilie în Braşov a scos în evidenţă faptul că, în cazul unei catastrofe, sirenele din oraş, care ar trebui să îi alerteze pe braşoveni, ba nu merg, ba sună foarte încet (nu suficient pentru a putea fi auzite de toți locuitorii), Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă din Primăria Braşov a început un program de modernizare a sistemului de alarmare. Anul acesta se vor cheltui peste 122.086 lei (cu tot cu TVA), pentru achiziţia unor dispozitive noi şi pentru repararea şi îmbunătăţirea celor existente.
Au început deja să se ia măsuri.

    Săptămâna trecută au fost instalate trei sirene electronice în zone importante din oraş, unde au fost înregistrate deficienţe în ceea ce priveşte funcţionarea sistemelor, una fiind amplasată pe Hotelul Capitol, una la Casa Sfatului (unde a fost înlocuită cea veche), iar cea de-a treia a fost montată pe strada Soarelui nr. 2.

   Cele trei sirene sunt „vorbitoare”, în sensul că prin intermediul lor pot fi transmise şi mesaje, au o putere de 600 W şi pot fi acţionate centralizat şi local. Acestea sunt legate la o radio linie radio închiriată dedicată, la una telefonică şi în curând la sistemul GSM şi internet. „Cu tot cu TVA, cele trei sirene au costat 60.000 lei”, a explicat şefului Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă din Primăria Braşov, Emil Puşcaşu,

    De asemenea, în ultima perioadă au mai fost modernizate şi alte cinci sirene electrice de 5,5 KW, fiindu-le montate medii de comunicaţii suplimentare, dar şi sisteme de diagnoză, valoarea lucrărilor fiind de 30.000 de lei. „În momentul în care apar defecţiuni, prin intermediul sistemului de diagnoză aflăm în timp real când apare o problemă la un dispozitiv”, a precizat reprezentantul Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă din Primăria Braşov.

   Celelalte 27 de sirene electrice din municipiu ar urma să fie întreţinute şi reparate în perioada următoare, în acest sens Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă din Primăria Braşov semnând un contract în valoare de 22.086 lei cu o firmă de profil. Un alt contract, de 10.000 de lei, a fost atribuit aceleiaşi firme pentru reparaţia şi întreţinerea altor 21 de sirene electronice.

    În Braşov sunt 56 de sirene, iar cele mai multe dintre ele, au fost instalate în perioada 1970 – 2000, fără a se efectua un studiu de audibilitate propriu-zis, ci s-a luat în calcul doar raza în care acestea puteau fi auzite, respectiv 60 de metri.

  „Urmează să se facă un studiu de audibilitate, care ne va spune unde mai este necesară montarea de noi sisteme de alarmare. Costul unui astfel de studiu este estimat la suma de 50.000 de lei, din care noi avem 20.000 lei”, a precizat Emil Puşcaşu. Prin acest studiu trebuie acoperit intravilanul, astfel încât sistemul de alarmare care va fi proiectat în baza acestuia să acopere întreg oraşul.